اخبار / دانشگاهی / شروط منع و انصراف از تحصیل طلاب اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

شروط منع و انصراف از تحصیل طلاب اعلام شد

شرایط منع و انصراف از تحصیل طلاب در آیین نامه جدید آموزشی مدارس حوزه های علمیه برادران پایه های اول تا دهم اعلام شد.  <>به گزارش خبرنگار مهر، آیین نامه جدید آموزشی مدارس حوزه های علمیه برادران پایه های اول تا دهم شامل ۱۰ فصل متشکل از کلیات، اختبار و تثبیت پذیرش، نظام آموزشی، انتخاب درس، کلاس و حضور و غیاب، امتحانات، مرخصی، میهمان، انتقالی، منع و انصراف از تحصیل و تکمیل سطوح تحصیلی است.

<>در فصل نهم این آیین نامه موضوع منع و انصراف از تحصیل تشریح شده است که در ذیل مهم ترین موضوعات این فصل اشاره شده است.

<>

<>شروط منع تحصیل طلاب

<>ترک تحصیل بیش از یک ماه، بدون اطلاع قبلی و بدون عذر موجه، عدم قبولی در هیچ یک از درس های انتخابی در دو نیمسال متوالی یا سه نیمسال غیرمتوالی و غیبت غیرموجه در همه امتحان های دروس انتخابی دو نیمسال موجب می شود تا طلبه از ادامه تحصیل منع شود.

<>همچنین حذف همه درس های یک نیمسال به دلیل غیبت، عدم رشد تحصیلی در مدت مجاز مذکور در ماده ۲۲ و تحصیل همزمان و بدون مجوز نیز موجب می شود تا طلبه از ادامه تحصیل منع شود.

<>چنانچه طلبه ای منع از تحصیل شود، ادامه تحصیل وی منوط به بررسی وضعیت آموزشی وی در مراجع ذی صلاح و بر طبق ضوابط است.

<>

<>شرایط انصراف از تحصیل طلاب

<>طلبه ای که بخواهد از تحصیل انصراف دهد، باید درخواست کتبی خود را به شورای مدرسه ارائه دهد و پس از تایید آن شورا و مدیریت استان، انصراف وی قطعی خواهد شد.

<>طلبه می تواند حداکثر تا یک ماه پس از تاریخ درخواست، تقاضای انصراف خود را پس بگیرد.

<>مدت عدم حضور در جلسات درس، طبق ضوابط غیبت لحاظ می شود و مرجع تصمیم گیری برای حذف درس یا ادامه تحصیل، شورای آموزش مدرسه است.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های 
مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵