اخبار / استخدامی / شرایط جذب هیات علمی دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

شرایط جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نیاز به تخصص نیروهای جوان متعهد و متخصص علمی براساس طرح آمایش آموزشی و در راستای نیل به اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه اقدام به درج فراخوان جذب هیات علمی در سراسر کشور می نماید.

متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی پس مطالعه دقیق قوانین و مقررات و تکمیل مدارک مد نظر از تاریخ 21 الی 31 شهریورماه 1401 نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.<>> شرایط فراخوان

<>1. شرايط عمومي جذب اعضاي هيأت علمي مطابق مصوبه 608 مورخ 1386/4/19 شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي باشد.
2. مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در فراخوان جذب در تمامی رشته ها اعلام نیاز شده دکتری تخصصی می باشد.
تبصره1: ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در گروه هنر در رشته های فاقد سرفصل مصوب دوره دکتری در کشور که در سامانه جذب به آن رشته ها اعلام نیاز شده است، بلامانع می باشد .
تبصره2: ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در رشته های پرستاری، مامایی، هماتولوژی و اتاق عمل، مشروط به نداشتن تعهد خدمت متقاضیان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع می باشد.
تبصره 3: در گروه علوم پزشکی علاوه بر متقاضیان تبصره فوق در سایر رشته ها، متقاضیان صرفا از بین دارندگان مدرک دکتری تخصصی (آموزشی)، بورد تخصصی و فوق تخصصی پس از بررسی و تایید صلاحیت علمی و عمومی و طی نمودن فرایند جذب انتخاب خواهند شد.
3.شرط سني براي دارندگان مدرك كارشناسي ارشد حداكثر 30 سال و براي دارندگان مدرک دكتري تخصصي حداكثر 45 سال مي باشد.
تبصره: برای متقاضیان زیرگروه پزشکی شرط سني براي دارندگان مدرك كارشناسي ارشد حداكثر 35 سال و براي دارندگان مدرک دكتري تخصصي حداكثر 45 سال مي باشد.
4. رشته تحصيلي متقاضي در دو مقطع آخر تحصيل هم خواني داشته باشد.
تبصره: برابر مصوبه جلسه شصت و پنجم مورخ 89/9/1 هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، متقاضیان جذب در گروه های پرستاری، معارف اسلامی و هنر درصورت داشتن سایر شرایط، همگونی رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ملاک عمل در جذب نمی باشد.
5. فارغ التحصیل دوره تمام وقت حضوری با حداقل معدل مورد تائید براي مقاطع کارشناسی 14، کارشناسي ارشد و دكتري حرفه اي 16 و دكتري تخصصي 17 مي باشد و یا مجموع معدل های سه مقطع حداق 48 باشد
تبصره: متقاضیانی که فارغ التحصیل دانشگاههای خارج از کشور می باشند درصورت اینکه رتبه دانشگاه های آنان براساس سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گروه الف (ممتاز) قرار می گیرد مجاز به شرکت در فراخوان دانشگاه می باشند.
6. رشته و گرایش تخصصی متقاضي با رشته مورد نیاز مندرج در سامانه جذب دانشگاه همخواني داشته باشد.
7. متقاضیان گروه علوم پزشکی باید فاقد هرگونه تعهد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جهت استفاده از مزایای آموزش رایگان، خدمات قانونی و مورد تعهد (طرح نیروی انسانی و ضریب k) باشند و در زمان ثبت نام ملزم به بارگذاری دانشنامه یا تاییدیه مدرک تحصیلی خود در سامانه جذب می باشند.
8. ثبت نام در سامانه جذب هیچ گونه حقی را براي متقاضیان ایجاد نمی‌کند و جذب افراد واجد شرایط صرفاً پس از تائید توانایی علمی، عمومی و طی شدن فرایند جذب هیات علمی در هیات اجرایی جذب استان و هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه امکانپذیر خواهد بود.
9. مسئولیت صحت و کامل بودن اطلاعات وارد شده بر عهده متقاضی بوده و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت یا نقص در اطلاعات ثبت شده، درخواست وی منتفی می‌گردد.
10. متقاضیان مجاز به انتخاب سه استان بعنوان اولویت های محل خدمت می باشند.
تبصره: در صورتیکه پس از طی شدن فرآیند جذب در هیات اجرایی جذب استان ها، بیش از یک استان با جذب متقاضی موافقت داشته باشد، هیات مرکزی جذب، استان محل خدمت را انتخاب می نماید.
11. جذب هیات علمی از خانواده معزز شهدا و ایثارگران بر اساس بند "پ" ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه كشور صورت می گیرد و متقاضیان واجد شرایط هنگام ثبت نام در فراخوان ملزم به بارگذاري مدارک و مستندات ایثارگری در سامانه جذب مي باشند.
12.جذب اعضای هیات علمی صرفاً از طریق شرکت در فراخوان و طی شدن فرآیند آن امکان پذیر می باشد.
13. در طی فرآیند جذب، در صورت داشتن شرایط مساوی (توانایی علمی و صلاحیت عمومی)، اولویت با فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.


<>جهت ثبت نام اینجا کلیک نمایید


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و
سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱