اخبار / دانشگاهی / شرایط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی در آزمون کارشناسی ارشد 93 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

شرایط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی در آزمون کارشناسی ارشد 93

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد روز یکشنبه 19 آبان ماه تمام می‌شود، شرایط شرکت داوطلبان اتباع غیرایرانی در این دوره از آزمون را تشریح کرد.
حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان غیرایرانی و اجرای روند امور کنسولی آنان بر اساس مفاد شیوه‌نامه ثبت‌نام دانشجویان غیر ایرانی انجام می‌شود، اظهار کرد: پذیرفته‌شدگان غیرایرانی ملزم به مطالعه دقیق مندرجات دفترچه‌های راهنمای آزمون بوده و در صورت عدم احراز شرایط مندرج در دفترچه، هیچ عذری مبنی بر عدم اطلاع از مفاد آن پذیرفته نیست.
وی با تاکید بر اینکه فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال 1393 هستند، خاطرنشان کرد: تحصیل همزمان اتباع غیر ایرانی شاغل به تحصیل در موسسات آموزش عالی در واحدهای آموزشی دانشگاه‌های پیام نور،‌ جامع علمی کاربردی و مراکز جامعه المصطفی (ص) العالمیه و آموزش عالی اهل بیت (ع) ممنوع است.
توکلی در خصوص مدارک اقامتی یا شناسایی اتباع مذکور برای ثبت‌نام در این آزمون، گفت: مدارکی چون گذرنامه که دارای پروانه اقامت با حداقل شش ماه اعتبار، دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کارت هویت ویژه اتباع غیر ایرانی دارای اعتبار در سال 1393 صادره از سوی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کارت آمایش مرحله هشتم صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور لازم است.
وی با تاکید بر اینکه چنانچه پذیرفته شدگان اتباع غیرایرانی، در زمان ثبت‌نام اولیه بند 15 تقاضانامه را علامتگذاری کرده باشند، پذیرش آنان لغو می‌شود، خاطرنشان کرد: اتباع غیر ایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیستند.
مشاور عالی سازمان سنجش افزود: پذیرفته‌شدگان در هر یک از رشته‌های تحصیلی، منحصرا باید واجد شرایط و ضوابط اعلام شده در این دفترچه راهنما بوده و محل تحصیل خود را با توجه به ضوابط مربوط انتخاب کنند، در غیر این صورت قبولی آنان لغو شده و از ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنان ممانعت می‌شود.
وی با تاکید بر ممنوعیت پذیرش اتباع غیر ایرانی در رشته‌های خاص، حساس و آنهایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران می‌شود، تصریح کرد: دانشجویان غیر ایرانی همانند دانشجویان ایرانی، تابع ضوابط و مقررات آموزشی و دانشجویی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود خواهند بود.
توکلی با بیان اینکه کلیه پذیرفته‌شدگان غیر ایرانی دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها موظف به پرداخت شهریه تحصیلی طبق مصوبات هیات امنای دانشگاه‌ها حداکثر تا 80 درصد شهریه دوره‌های نوبت دوم (شبانه) هستند، اظهار داشت: حداکثر مدت تحصیل مجاز در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد، برای پذیرفته شدگان غیر ایرانی رشته‌های دانشگاه پیام نور سه (3) سال می‌باشد.

تاریخ خبر شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲