اخبار / دانشگاهی / سیاست‌های کنکور ۱۴۰۲ تا نیمه دوم خرداد اعلام می شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

سیاست‌های کنکور ۱۴۰۲ تا نیمه دوم خرداد اعلام می شود

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، عبدالرسول پورعباس درباره نحوه برگزاری کنکور در سال آینده بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی یا قانون مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بنده به عنوان مجری، سیاست گذار نیستم و فقط اجرای آزمون بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است. برای برگزاری آزمون همه چیز باید شفاف، روشن و دقیق باشد و سازمان سنجش با اما و اگر کار نمی کند.

<>وی درباره روند اعمال قانون در کنکور سال آینده، خاطرنشان کرد: طبق روال، سازمان سنجش آموزش کشور یک سال قبل از برگزاری کنکور باید شرایط و وضعیت را اعلام کند؛ بنابراین از شورای سنجش و پذیرش دانشجو و همه مبادی ذیربط خواستیم تا نیمه دوم خردادماه سیاست‌ها را برای کنکور سراسری سال آینده به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.

<>رییس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: اگر قرار بر اعمال قانون مجلس شورای اسلامی در کنکور سال آینده باشد که همه چیز روشن است و کنکور ۱۴۰۲ مانند کنکور ۱۴۰۱ برگزار می شود. اگر بر مبنای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور ۱۴۰۲ اجرا شود که یک اصلاحیه باید از سوی رییس جمهور در قالب ابلاغیه دریافت کنیم. این اصلاحیه در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد اما هنوز ابلاغ نشده است.

<>

<>مصوبه شورای عالی بدون اصلاحیه رئیس جمهور امکان اجرایی شدن ندارد

<>پورعباس با بیان اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون اصلاحیه رییس جمهور، امکان اجرایی شدن ندارد، گفت: ملاک قرار دادن هر کدام از این موارد (قانون مجلس شورای اسلامی یا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی) باید تا نیمه دوم خردادماه مشخص و به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شود.

<>

<>سهمیه ها بی تغییر ماند

<>معاون وزیر علوم درباره اعمال سهمیه ها در کنکور سال آینده، توضیح داد: اعمال تغییرات در سهمیه ها به کنکور سال آینده نمی‌رسد و سهمیه ها در این آزمون مانند کنکور امسال اجرایی می شود. سهمیه‌ها اگر قرار باشد اجرایی شود، به آزمون سال ۱۴۰۳ می‌رسد.


<>دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر یکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱