اخبار / دانشگاهی / سطح زندگی دانشگاه آزادی ها ارتقا می یابد- اعزام اعضای هیات علمی به داخل و خارج از کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

سطح زندگی دانشگاه آزادی ها ارتقا می یابد- اعزام اعضای هیات علمی به داخل و خارج از کشور

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بر به کارگیری دانش و مهارت­های نوین در فعالیت­های آموزشی و پژوهشی از طریق برگزاری کارگاه­های آموزشی و اعزام اعضاء هیأت علمی به داخل و خارج از کشور به منظور فراگیری مهارت­های جدید تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حمید میرزاده با تبریک عید سعید قربان گفت: تقویت و تحکیم مناسبات و کارکردهای فرهنگی از طریق توسعه مشارکت اعضاء هیأت علمی و کارکنان و دانشجویان در فعالیت­های فرهنگی ـ اجتماعی از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است.
میرزاده با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به 50 درصد بار آموزش عالی و 30 درصد بار پژوهش کشور را برعهده دارد، افزود: به تحقیق ثابت شده است که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان نه تنها در توسعه علمی و پژوهشی کشور بلکه در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران نقش برجسته و بی بدیلی داشته و دارد.
وی ادامه داد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از یک و نیم میلیون دانشجو و چهار میلیون دانش آموخته با اغلب خانواده های ایرانی ارتباط دارد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به محورهای اساسی برنامه پنجساله توسعه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تاکید کرد: نوآوری و پاسخگویی به انتظارات جدید جامعه و خلاقیت در آموزش و پژوهش، پژوهش محوری و پیشتازی در تولید علم و توسعه مرزهای دانش و تلاش برای احراز برتری در ارائه خدمات نوین آموزشی، پژوهشی و مشاوره­ای با لحاظ کردن افزایش کیفیت از مهم­ترین نکات مصوب در برنامه پنجساله دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی همچنین پرورش نیروهای متخصص، خلاق، متفکر و متعهد، کمک به ارتقاء سطح رفاه، رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، حفظ هویت­های اصیل ایرانی ـ اسلامی، ارائه برنامه­های درسی پویا، کارآفرین و سازگار با عصر دانش را از محورهای اساسی برنامه پنجساله و چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پرکردن شکاف رو به گسترش بین فناوری­های جدید و نسل جدید، ترویج ارزش­های معنوی و اسلامی، قانون­مداری، انضباط، سلامت و درستی و صداقت در انجام وظایف و وجدان کاری، استقرار نظام مستمر ارزشیابی و نظارت و پاسخگویی و مرجعیت و مقبولیت علمی در عرصه­های ملی و بین­المللی از دیگر محورهای برنامه پنجساله این دانشگاه است.
میرزاده افزایش سهم دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم از طریق گسترش سریع دوره­های تحصیلات تکمیلی و محور قراردادن فعالیت­های پژوهشی را از برنامه های بلند مدت این دانشگاه عنوان کرد و افزود: ارتقاء سطح کیفی آموزش­ها در دانشگاه از طریق بهبود هرم اعضاء هیأت علمی و اصلاح نسبت هیأت علمی به دانشجو از اولویت هاست.
وی با تأکید بر افزایش تعامل و همکاری­های جدی علمی و پژوهشی داخلی و بین­المللی از طریق تقویت مراکز ارتباط با صنعت و دیگر نهادها گفت: ایجاد و تقویت پارک­های علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی متناسب با نیازهای فوری با بهره­گیری از توان علمی اعضاء هیأت علمی و تشکیل شرکت­های دانش بنیان با دانش­آموختگان و اساتید دانشگاه و کاهش اتکا دانشگاه به شهریه از برنامه های بلند مدت دانشگاه است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء کیفی سطح زندگی دانشگاهیان و کارکنان دانشگاه، تقویت و بهبودی امور دانشجوئی و امور رفاهی آنان از اولویت های مهم دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه های بلند مدت دانست و گفت: در تلاش هستیم از ظرفیت­های خالی و امکانات بلا استفاده دانشگاه برای توسعه تحصیلات تکمیلی استفاده کنیم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه پس از بازدید از بخشهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در تالار علامه امینی این واحد حضور یافتند.

تاریخ خبر شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲