اخبار / دانشگاهی / سرفصل‌های رشته درسی «مددکاری اجتماعی» تصویب شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

سرفصل‌های رشته درسی «مددکاری اجتماعی» تصویب شد

سرفصل‌های رشته درسی «مددکاری اجتماعی» به تصویب شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی رسید.
<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۲۹ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

<>در این جلسه، سرفصل‌های رشته درسی «مددکاری اجتماعی» در مقطع کارشناسی بررسی و گزارش کارگروه مربوطه پیرامون این موضوع ارائه شد.

<>در این گزارش، با اشاره به اهمیت و حساسیت این رشته درسی در کاهش اثرات آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از معضلات فعلی جامعه، کاربردی شدن و بروزرسانی این رشته درسی جزء مهم‌ترین رویکردها در تدوین سرفصل‌های این رشته درسی برشمرده شد.

<>در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به سابقه تاریخی مددکاری اجتماعی در معارف اسلامی و لزوم تبیین نظریه اسلامی رفاه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مواردی مانند توأم بودن امور دنیوی و اخروی در نگاه اسلام به جامعه، عبارت تلقی شدن خدمت به طلاق به عنوان مبنای نگاه اسلام به مددکاری اجتماعی و نقش خانواده در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی نیز تاکید شد.

<>در ادامه گزارش کارگروه علوم اجتماعی پیرامون رشته درسی مددکاری اجتماعی، توجه به نقش تعلیم و تربیت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کارکرد روانشناسی اجتماعی در این زمینه و توأم بودن آموزش عملی و نظری نیز مورد تأکید و توجه قرار گرفت.

<>پس از بحث و بررسی اعضا پیرامون سرفصل‌های ارائه شده این رشته درسی به تصویب شورای تخصصی تحول و ارتقاء  علوم انسانی رسید.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵