اخبار / دانشگاهی / سامانه بایگانی هوشمند چرخشی طراحی و ساخته شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

سامانه بایگانی هوشمند چرخشی طراحی و ساخته شد

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان پارک پردیس موفق شدند برای اولین بار در کشور سامانه هوشمند چرخشی یکپارچه به منظور نگهداری اسناد بسازند.
زهرا مسلمی مجری طرح سامانه بایگانی هوشمند چرخشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: سامانه بایگانی هوشمند چرخشی، سیستم مدرن بایگانی است که طبقات در آن به صورت چرخشی اتوماتیک عمل کرده و اسناد یا کالاها در طبقه مورد نظر در کمتر از 8 ثانیه در جایگاه دسترسی قرار می‌گیرند.
وی نظم بخشیدن به پرونده‌ها و اسناد و امنیت بیشتر را از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این طرح برشمرد و افزود: این سیستم به گونه‌ای تعبیه شده است که هر کس قابلیت دسترسی به این اسناد را ندارد بلکه تنها کسانی که اثر انگشت و چهره آنها شناخته شده است قادر به دسترسی به این پرونده‌ها هستند.
وی اظهار داشت: همچنین در این دستگاه سیستم اطفای حریق تعبیه شده است تا هنگام آتش سوزی این پرونده‌ها از گزند آتش در امان باشند، هنگام آتش سوزی پودری به روی آتش ریخته می‌شود تا آتش خاموش شود.
مسلمی تصریح کرد: همچنین این سامانه مجهز به سیستم خودکار عیب‌یاب است یعنی زمانی که سیستم بنا بر هر دلیلی دچار نقض فنی شود برای خریدار و سیستم پشتیبانی این شرکت پیامکی مبنی بر نوع مشکل ارسال می‌شود تا مسائل امنیتی آن رعایت شود.
به گفته وی، این محصول کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد که عمده‌ترین آن بایگانی اسناد و مدارک و نگهداری قطعات و کالاهای حساس در شرایط خاص( مانند داروهای خاص در دمای مورد نیاز) است.
وی گفت: نگهداری فلزات با ارزش مانند طلا و جواهر و هر نوع محصول فروشگاهی به عنوان بایگانی یا ویترین نیز از کاربری‌های این محصول است.

تاریخ خبر شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۲