اخبار / دانشگاهی / سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری ۹۷ فعال شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری ۹۷ فعال شد

<>سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری ۹۷ برای چهار گروه آزمایشی فعال شد. داوطلبان با «شماره پرونده» و «شماره داوطلبی» می توانند وارد این سامانه شده و کارت اعتباری خریداری کنند.

<>به گزارش خبرنگار مهر، سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی در «گروه ریاضی و فنی»، «گروه علوم انسانی»، «گروه هنر» و «گروه زبان های خارجی» فعال شده است.

<>راهنمای انتخاب رشته مجازی «گروه علوم تجربی» از ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۴ مرداد ۹۷ منتشر می شود.

<>داوطلبان می توانند با خرید سریال اعتباری از سیستم راهنمای انتخاب رشته مجازی سراسری ۹۷ استفاده کنند.

<>برای خرید کارت اعتباری به مبلغ ۶ هزار تومان انتخاب رشته مجازی «شماره پرونده» و «شماره داوطلبی» داوطلب که بر روی کارنامه درج شده مورد نیاز است.

<>انتخاب رشته اصلی برای انتخاب ۱۵۰ کدرشته برای داوطلبان مجاز کنکور ۹۷ از روز دوشنبه ۱۵ مرداد آغاز می شود و تا شنبه ۲۰ مرداد ادامه دارد.

<>از تعداد یک میلیون و ۱۲ هزار و ۳۲۷ داوطلب ثبت نام کننده در کنکور ۹۷ تعداد ۹۱۰ هزار و ۷۱۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

<>از تعداد ۹۱۰ هزار و ۷۱۳ نفر که در جلسه آزمون حاضر بودند تعداد ۹۱۰ هزار و ۵۶۳ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

<>ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه های آزمایشی پنجگانه آزمون سراسری سال ۹۷ (به جز ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی) در مجموع ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ نفر است که از این ظرفیت تعداد ۱۸۰ هزار و ۹۵۹ نفر بر اساس نمره آزمون و سوابق تحصیلی و تعداد ۵۸۱ هزار و ۸۷۵ نفر منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می شوند.

<>
دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷