اخبار / دانشگاهی / زمان ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پزشکی ۱۴۰۲ تغییر کرد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

زمان ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پزشکی ۱۴۰۲ تغییر کرد

<>به گزارش خبرنگار مهر، آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Ph.D by Research) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی با هدف تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص ۴ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

<>مهلت نام نویسی و ارسال مدارک آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی از ۲۲ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ به روزهای ۹ تا ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲ موکول شد.

<>داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که دارای شرایط عمومی زیر در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند:

<>۱. برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر

<>۲. واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور

<>۳. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی

<>۴. پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران

<>۵. عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروههای محارب و ملحد و هواداری از آنها

<>۶. نداشتن سوء پیشینه کیفری

<>۷. عدم اشتهار به فساد اخلاقی

<>شرایط اختصاصی برای ثبت نام رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی:

<>۱. دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) مرتبط یا دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی) طبق جدول اعلامی.

<>تذکر مهم: درصورتیکه دانشجوی نیمسال آخر، به هر دلیلی، تا تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ فارغ التحصیل نشود پس از اعلام نتایج، قبولی وی کان لم یکن خواهد شد. تمامی داوطلبان دقت کنند که مطابق با مدرک تحصیلی و براساس جداول اعلام شده در دفترچه راهنما، رشته امتحانی خود را انتخاب کنند.

<>تبصره: دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد آموزش محور مجاز به شرکت در آزمون دکتری تخصصی نیستند.

<>۲. داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی هستند که باید در فرم ثبت نام نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام کنند.

<>توجه: متقاضیان دوره پژوهشی فقط مجاز به انتخاب رشته های ستاره دار هستند.

<>۳. دانشجویان نیمسال آخر تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ مجاز به شرکت در آزمون هستند.

<>۴. پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۱ و نیز دانشجویان دوره روزانه و غیر روزانه در حال تحصیل مقطع دکتری سالهای قبل، می توانند در آزمون سال ۱۴۰۲ ثبت نام و شرکت کنند و در صورت پذیرش، باید انصراف قطعی خود از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

<>۵. متقاضیان شرکت در این آزمون نباید از نظر طرح تعهدات نیروی انسانی مشکلی داشته باشند.

<>۶. عدم اشتغال به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) یا دستیاری تخصصی در تمامی مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور

<>۷. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، شرط داشتن نمره زبان به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) حذف شده است و درس زبان انگلیسی عمومی و تخصصی با ٣٠ سوال با ضریب ٣ برای همه رشته ها به عنوان یکی از دروس امتحانی به آزمون اضافه شده است.

<>توجه: شرط ارائه نمره زبان معتبر به دانشگاه، برای پذیرفته شدگان نهایی (تا زمان آزمون جامع) به قوت خود پابرجاست.

<>۹. وضعیت نظام وظیفه عمومی: داوطلبان مرد که در آزمون دکتری پژوهشی و دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۱۴۰۲ شرکت می کنند، لازم است هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت نام)، شرایط خود را از لحاظ وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی بر اساس مقررات اعلامی در دفترچه راهنمای ثبت نام کنترل کنند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

<>داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی vazifeh.police.ir مراجعه کنند.

<>ثبت نام آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Ph.D by Research) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی و ارسال مدارک و دریافت کد رهگیری از تاریخ ۹ تا ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir انجام می گیرد.

<>هزینه ثبت نام آزمون کتبی مبلغ ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال (۳۷۵ هزار تومان) و استفاده از خدمات پیامکی ۳۰ هزار ریال (۳ هزار تومان) است. داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به خرید اعتبار به مبلغ ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار ریال (۳۷۸ هزار تومان) و دریافت کد پرداخت جهت ثبت نام آزمون اقدام کند.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲