اخبار / دانشگاهی / رونمایی از نخستین ربات پرنده غرب کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

رونمایی از نخستین ربات پرنده غرب کشور

نخستین ربات پرنده غرب کشور و پیشرفته‌ترین ربات امدادگر استان کردستان در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایوب مرادی رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان صبح امروز در مراسم رونمایی از نخستین ربات پرنده غرب کشور در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج اظهار کرد: دانشگاه‌ها مراکز اصلی تولید علم و اندیشه در جامعه بوده و توجه به جایگاه آنان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه پایدار باشد.
وی افزود: استان کردستان نیز یکی از استان‌های مستعد کشور از لحاظ نیروی انسانی کارآمد و جوانانی تحصیلکرده بوده و خوشبختانه با نگاه ویژه مسئولان نظام اسلامی و حمایت‌های به عمل آمده هم‌اکنون کردستان به یک دانشگاه بزرگ تبدیل شده و جمع کثیری از دانشجویان بومی این استان در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.
مرادی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 23 هزار دانشجوی بومی در 10 مرکز و واحد تابعه پیام نور و در بیش از 92 رشته و گرایش مشغول به تحصیل هستند و شیوه نوین آموزشی پیام نور موجب شده است که بسیاری از دانشجویان بتوانند با فراغ بال بیشتری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی و اجتماعی فعالیت کنند.
تشکیل هسته‌های رباتیک در مراکز پیام‌نور
رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان اظهار داشت: تشکیل هسته‌های رباتیک در مراکز و واحدهای تابعه این دانشگاه نیز از جمله برنامه‌های تدوین شده در چشم‌انداز توسعه‌ای پیام نور بوده و خوشبختانه طی دو سال اخیر با فعالیت هسته رباتیک مرکز سنندج شاهد افتخارات بسیاری بوده‌ایم.
مرادی خاطرنشان کرد: تیم رباتیک دانشگاه پیام نور استان کردستان در سال گذشته با طراحی ربات باغبان توانست عنوان برتر مسابقات کشوری رباتیک دانشگاه صنعتی شریف را به خود اختصاص دهد و در بخش ربات‌های امدادگر در مسابقات علمی مشهد نیز عنوان قهرمانی را کسب کردند.
وی افزود: کسب عنوان چهارمی مسابقات بین‌المللی رباتیک قزوین و عنوان دومی مسابقات بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هفته گذشته از دیگر افتخارات کسب شده توسط هسته رباتیک دانشگاه پیام نور استان کردستان است.
رئیس دانشگاه پیام نور کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: برای ساخت نخستین ربات پرنده غرب کشور بیش از 70 میلیون ریال هزینه شده و برای ربات امدادگر تکمیل شده نیز بیش از 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
مرادی ابراز امیدواری کرد که با انسجام هرچه بیشتر فعالیت‌های مرتبط با حوزه رباتیک و فناوری‌های نوین شاهد تبدیل شدن دانشگاه پیام نور استان به قطب علمی کشور در این حوزه باشیم.
گفتنی است ربات‌های کوات (پرنده) و امدادگر ساخت دانشجویان هسته رباتیک پیام نور سنندج به صورت رسمی رونمایی شده و دانشجویان و پژوهشگران حوزه رباتیک استان می‌توانند از این دستاورد علمی بازدید نمایند.

تاریخ خبر شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲