اخبار / دانشگاهی / روند برگزاری آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی تغییر کرد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

روند برگزاری آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی تغییر کرد

<>رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از کشوری شدن برگزاری آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی دانشجویان خبر داد و گفت: این آزمون ها روزهای هشتم و نهم اسفند ماه در نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

<>دکتر آبتین حیدرزاده در گفت و گو با ایسنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد:‌ بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش وزارت بهداشت مقرر شد آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی اعم از پزشکی و غیرپزشکی در سطح کشور با استفاده از بانک سئوال برگزار شود.

<>وی در ادامه تصریح کرد: در گذشته بانک سئوالات آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی اعم از پزشکی و غیرپزشکی با کمک اساتید بالینی و پایه علوم پزشکی کل کشور در مرکز سنجش و آموزش پزشکی تا حدودی ایجاد شده است و این بانک باید به زودی تکمیل شود.

<>رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: اساتیدی که توسط دبیرخانه‌های مربوط به این آزمون‌ها از سطح کل کشور به مرکز سنجش آموزش پزشکی معرفی می‌شوند در مورد سئوال دفترچه‌های آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی اعم از پزشکی و غیرپزشکی تصمیم می‌گیرند و در نهایت یک آزمون ملی و با رعایت اصول استاندارد خواهیم داشت.

<>حیدرزاده در پایان افزود: آزمون آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی روزهای هشتم و نهم اسفند ماه امسال در نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد. تلاش ما این است که بخش عمده‌ای آزمون با استفاده از رایانه برگزار شود و داوطلبان می‌توانند جزئیات بیشتر را از طریق دانشگاه‌های خود پیگیری کنند.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸