اخبار / دانشگاه پیام نور / رشد 17 درصدي رشته‌هاي مهندسي پيام‌نور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

رشد 17 درصدي رشته‌هاي مهندسي پيام‌نور

رئيس دانشگاه پيام نور همدان گفت: تا پايان برنامه 20 ساله كشور رشته‌هاي مهندسي در دانشگاه پيام نور از هشت درصد به 17 درصد مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، اردشير خزايي صبح امروز در همايش علمي بررسي راهكارهاي توسعه كار آفريني در دانشگاه، با اشاره به اينكه دانشگاه يكي از دستاوردهاي مهم نظام تلقي مي‌شود، اظهار داشت: دانشگاه پيام نور از سال 68 تشكيل شده است كه هم اكنون بالغ بر يك ميليون دانشجو را در خود جاي داده است.
وي افزود: يكي از اهداف اين دانشگاه دستيابي به رتبه نخست منطقه به لحاظ توليد علم در برنامه چشم‌انداز 20 ساله است كه بايد همت دانشجويان، اساتيد و هيئت علمي اين دانشگاه براي رسيدن به اين جايگاه بيشتر از گذشته شود.
رئيس دانشگاه پيام نورهمدان گفت: به لحاظ اينكه 90 درصد از دانشجويان واحدهاي دانشگاهي پيام نور بومي هستند در مسائل جانبي و فرهنگي مشكلات عمده و اساسي وجود ندارد.
وي خاطرنشان كرد: مجموعه دانشگاهي پيام نور به عنوان يك دانشگاه باز در خارج از كشور نيز فعاليت‌هاي خوبي را از خود بر جاي گذاشته است.
خزايي ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه پيام نور واحد همدان داراي 35 هزار دانشجو است كه دو سوم دانشجويان استان را به خود اختصاص مي‌دهد.
وي با تأكيد بر اينكه رشته‌هاي مهندسي در حال گسترش است، گفت: واحد پيام نور همدان در ترم جاري علاوه بر رشته‌هاي صنايع، آي تي و كامپيوتر، مهندسي الكترونيك، مكانيك، شهرسازي و مهندسي نفت را نيز به رشته‌هاي تحصيلي خود اضافه مي كند.
رئيس دانشگاه پيام نورهمدان اضافه كرد: در بين كشورهاي جهان رتبه دانشگاه پيام نور 4 هزار است كه تا پايان برنامه 20 ساله كشور اين رقم به 2 هزار مي‌رسد.
وي تأكيد كرد: گسترش رشته‌هاي مهندسي در كنار رسيدن به چشم‌اندازهاي علمي كشور نظير امور هسته‌اي و نظامي نقش بسزايي در تقويت بازار كار و جذب نيروهاي ماهر و همچنين توليد علم دارد.
خزايي گفت: مقوله كارآفريني و توليد علم در دانشگاه پيام نور نهادينه شده است و در راستاي همين كار نظام كارآفريني در واحدهاي مختلف دانشگاهي با جديت مشغول به فعاليت هستند.
دبير همايش علمي بررسي راهكارهاي توسعه كار آفريني در دانشگاه در ادامه خاطرنشان كرد: تغيير رويكرد از كارجويي به كارآفريني و همچنين كسب مهارت و توانايي علمي جزء رويكردهاي اصلي دانشگاه پيام نور در سال‌هاي اخير محسوب مي شود.
نصراله عرفاني افزود: تغيير جهش از مقوله آموزش‌محوري به امور پژوهشي و در نهايت كارآفريني يكي از فوايد مهم ايجاد نظام كارآفريني است كه در راستاي همين امر كميته‌هاي علمي در واحدهاي مختلف دانشگاهي به وجود آمده است.
وي در پايان با تأكيد بر اينكه تشكيل اين همايش از سوي دانشگاه پيام نور شهرستان فامنين مطرح شده است، گفت: 74 مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شده است كه از اين تعداد هشت مورد به صورت سخنراني، 22 مورد به شكل پوستر و 47 متن كامل مقالات نيز در قالب لوح فشرده به افراد ارائه مي شود.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰