اخبار / دانشگاهی / رشته‌های دانشگاه آزاد ممیزی می‌شوند / شیوه جدید تعیین ظرفیت به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

شیوه جدید تعیین ظرفیت

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: مرحله دوم ممیزی رشته‌های این دانشگاه از ابتدای اسفند امسال آغاز می شود و ظرفیت پذیرش براساس نتایج ممیزی رشته ها تعیین می شود.

فرهاد حسین زاده لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این دانشگاه در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی موضوع ممیزی رشته محل ها را مورد توجه قرار داد که مرحله اول ممیزی رشته های این دانشگاه در مهر و آبان سال جاری اجرا شد.
وی افزود: ممیزی رشته ها برای شناسایی نقاط ضعف و قوت دانشگاه در زمینه کمبود هیات علمی بسیار موثر بوده است بر اساس ممیزی صورت گرفته واحدها فراخوان جذب دوم را در سال ۹۴ تنظیم کرده اند.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اظهار داشت: ممیزی رشته های دانشگاه موجب شد تعداد قابل توجهی هیات علمی جدید جذب شود و همچنین تقاضای جذب در فراخوان فعلی دانشگاه نیز افزایش یابد.
حسین زاده لطفی تاکید کرد: از ابتدای مهر ۹۲ تا آذر ۹۴ پرونده حدود ۲ هزار و ۹۰۰ عضو هیات علمی جدید دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و تا انتهای سال ۹۴ این افراد به به مجموعه دانشگاه آزاد اضافه خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: با محاسبه تبدیل وضعیت ۲۵۵۰ مربی دانشگاه به استادیار به علت طی دوره دکتری، در مجموع تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت استادیار به بالا در این دانشگاه به بیش از ۲۵ هزار نفر می رسد.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد عنوان کرد: در فراخوان جدید جذب هیات علمی این دانشگاه تقاضای جذب ۳ هزار و ۹۰۰ عضو هیات علمی تمام‌ وقت بارگذاری شده است و پذیرش این تعداد هیات‌علمی تمام‌وقت می‌تواند به توسعه کمی و کیفی دانشگاه کمک‌ کند.
پذیرش ۳ هزار و ۹۰۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه حسین زاده لطفی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا ۳۱ خردادماه سال ۹۵ تعداد ۳ هزار و ۹۰۰ عضو هیات علمی جدید در این دانشگاه جذب شود که براین اساس بالغ بر ۱۱ هزار نفر عضو هیات علمی تمام وقت با درجه دکتری به مجموعه دانشگاه افزوده خواهد شد.
وی تاکید کرد: همچنین در سال گذشته به هیات‌های اجرایی جذب استانها تفویض اختیار شد و جذب هیات علمی و مرحله بررسی پرونده در سازمان مرکزی این دانشگاه‌ در فرآیند جذب به طور کلی حذف شد.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: مرحله دوم ممیزی رشته‌های این دانشگاه از اسفند سال جاری آغاز می شود تا اصلاحات در فراخوان فعلی جذب هیات علمی این دانشگاه اعمال شود.
حسین زاده لطفی اضافه کرد: تعیین ظرفیت پذیرش دانشگاه در سال ۹۵ بر اساس ممیزی رشته محل‌ها است، با توجه به پتانسیل و توانمندی واحدها در رشته‌محل‌ها ظرفیت پذیرش بویژه در تحصیلات تکمیلی اعلام می شود.
تشکیل گروه های ارزیابی در دانشگاه آزاد وی عنوان کرد: در راستای کیفی سازی فعالیت دانشگاه گروه‌های ارزیابی تخصصی تشکیل شد که این گروه‌ها می‌توانند با توجه به اطلاعاتی که دارند ممیزی تخصصی برای رشته‌ها و گرایش‌ها انجام دهند.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: در سال گذشته بر اساس توافق وزارت علوم و دانشگاه آزاد تمام شعب علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بجز علوم و تحقیقات تهران در واحدهای مادر ادغام شد. همچنین مراکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در حال ساماندهی است.
حسین‌زاده لطفی گفت: دانشگاه آزاد از سال ۹۴ جذب دکتری پژوهش محور خود را براساس شرایط ویژه نخبگی متقاضیان و طرح پژوهشی که از مراکز بیرون از دانشگاه مانند صنعت، مراکز دولتی و غیردولتی داشتند آغاز کرد.<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴