اخبار / دانشگاهی / رشته دکتری «حقوق خانواده» به «مطالعات حقوق خانواده» تغییر نام یافت به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

رشته دکتری «حقوق خانواده» به «مطالعات حقوق خانواده» تغییر نام یافت

<>به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 149 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حدادعادل برگزار شد.

بررسی سرفصل‌های درسی و برنامه آموزشی رشته «حقوق خانواده» در مقطع دکتری در دستور کار این جلسه بود که توسط محمد اسحاقی، رئیس کارگروه مطالعات زنان و خانواده ارائه شد.<>در این گزارش با اشاره به تعیین رشته تحصیلی فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد برای پذیرش در این مقطع، برخی از زمینه‌های اشتغال این فارغ‌التحصیلان نیز مورد اشاره قرار گرفت.

<>

<>در ادامه گزارش، مطالعه تطبیقی میان نظام حقوقی اسلام و سایر نظام‌های حقوقی در زمینه حقوق خانواده، تحلیل رویه در نظام قضایی کشور، بررسی ابعاد روان‌شناختی و اقتصادی حقوق خانواده، عوامل استحکام خانواده و جلوگیری از طلاق و مورد بررسی قرار گرفت.

<>

<>سپس اعضای جلسه به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن می توان به تقویت مبانی نظری سرفصل‌های درسی، ارتباط خانواده و فضای مجازی و جامعه شبکه‌ای، پیوستگی و بین‌رشته‌ای بودن این برنامه آموزشی، توجه به تاریخ تحولات خانواده در کشور و جهان و ابهام در برخی از سرفصل‌های از منظر ارتباط با سایر رشته‌ها اشاره کرد.

<>اسحاقی رئیس کارگروه مطالعات زنان و خانواده در این جلسه گفت: همه عرصه‌های اجتماعی نیازمند به مباحث حقوقی است و مباحثی مانند حقوق کودک در ذیل حقوق خانواده قابل بحث و بررسی است.

<>عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: تألیف کتب درسی خاص این سرفصل‌ها جزء برنامه‌های ماست، پس از سخنان اعضا و با تغییر نام رشته به «مطالعات حقوق خانواده» کلیات این برنامه درسی به تصویب رسید.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶