اخبار / دانشگاهی / رسیدگی به اعتراضات آزمون دستیاری / پاسخنامه ها منتشر شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پاسخنامه ها منتشر شد

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از آغاز رسیدگی به اعتراضات آزمون دستیاری خبر داد و گفت: پاسخنامه های داوطلبان و کلید آزمون بر روی سایت منتشر شده است و داوطلبان می توانند آن را دریافت کنند.

<>دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در چهل و چهارمین دوره آزمون دستیاری پزشکی تعداد ۱۴ هزار و ۴۰۷ نفر ثبت نام کردند که آزمون در روز ۱۴ اردیبشت ماه در سلامت کامل با حضور ۱۲ هزار و ۲۶۷ نفر برگزار شد و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در جلسه آزمون غایب بودند.

<>وی افزود: کارنامه اولیه داوطلبان دستیاری روز دوشنبه ۸ خرداد منتشر شده است و از آن زمان برخی از داوطلبان به نمرات کارنامه های خود اعتراض داشته اند که به منظور رسیدگی به اعتراض داوطلبان پاسخنامه ها از امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و با توجه به اینکه کلید آزمون نیز منتشر شده، داوطلبان می توانند با مشاهده پاسخنامه و کلید، نمره خود را بررسی کنند.

<>رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: داوطلبان باید توجه داشته باشند که در دو سال گذشته آزمون دستیاری در ۲۷ رشته و ۵ زیر گروه برگزار می شود و ضرایب هر یک از دروس و زیرگروه ها متفاوت است و هر داوطلب پنج رتبه دارد که می تواند رتبه خود را در زیر گروه های مربوطه مشاهده کند. همچنین دو سال است که نمره دروس زیر گروه نیز برای داوطلب در کارنامه درج می شود.

<>وی افزود: همچنین داوطلبان از امروز ۱۰ خرداد می توانند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی سهمیه های خود را در محل مربوطه وارد کنند.

<>پورکاظمی با اشاره به اعتراضات برخی از داوطلبان آزمون دستیاری گفت: متاسفانه در چند سال اخیر با توجه به رشد کلاس های کنکور که در زمینه آزمون دستیاری هم فعالیت می کنند، عمده این اعتراضات از سوی این کلاس ها است به گونه ای که در یکی از اعتراضاتی که به مرکز سنجش ارائه شده آمده است: « طبق تجربه و نظریه اساتید و مشاوران دستیاری آزمون امسال دستیاری بسیار دشوارتر از سال های گذشته بوده است»

<>وی افزود: یا داوطلبان در اعتراض دیگری بیان داشته اند : «تعدادی از سئوالات از نظر استادان مبهم بود و چرا تنها جواب دو سئوال باید تغییر کند» . این در حالی است که ما نمرات را تراز می کنیم، ضمن اینکه همه اساتید برجسته را برای ارزیابی سئوالات دعوت  کردیم و همگی بر صحت سئوالات و کلید تاکید کردند. بنابراین ملاک عمل ما اساتید هستند نه کلاس های کنکور.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶