اخبار / دانشگاهی / راه‌اندازی یک بین رشته‌ای جدید در دکتری / بازنگری تاریخ پزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

بازنگری تاریخ پزشکی

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3
رشته زیست پزشکی سامانه‌ای بر مبنای داده های بیولوژیکی و پزشکی و استفاده از ابزارهای محاسباتی در مقطع دکتری راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر جمشید حاجتی دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با اعلام این خبر افزود: کمیته ارزشیابی و برنامه ریزی رشته زیست پزشکی سامانه ای تشکیل شد و ضوابط  و شرایط تاسیس رشته زیست پزشکی سامانه ای بررسی شد.

وی افزود: مقرر شد دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی که امکان برگزاری این رشته را دارند توسط هیات ممتحنه و ارزشیابی بررسی و به دبیرخانه علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی اعلام شود.

حاجتی اضافه کرد: رشته زیست پزشکی سامانه ای مفهومی بین رشته ای و چند تخصصی است که بر مبنای داده های بیولوژیکی و پزشکی و استفاده از ابزارهای محاسباتی جهت مدل سازی و شبیه سازی و به منظور فهم دقیق ارزیابی و پیش بینی این سیستم ها ایجاد شده است.

وی یادآور شد: جذب دانشجو در مقطع دکتری تخصصی Ph.D از میان فارغ التحصیلان رشته هایی از جمله بیوشیمی، بیولوژی مولکولی، بیوانفورماتیک، بیوتکنولوژی صورت می پذیرد.

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی گفت:  جلسه هیات ممتحنه و ارزشیابی رشته باکتری شناسی نیز تشکیل شد و چگونگی برگزاری مصاحبه ساختارمند در آزمون دوره دکتری تخصصی این رشته، بازدید دوره ای از دانشگاهها و بازبینی فرمهای ارزشیابی دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی این رشته مواردی بود که در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

وی اظهار داشت: جلسه کمیته برنامه ریزی و ارزشیابی رشته تاریخ علوم پزشکی نیز تشکیل شد و برنامه ریزی جهت بازنگری برنامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد این رشته و همچنین برنامه ریزی برای بازدید دوره ای از رشته محل های موجود در سال ۱۳۹۵ در این جلسه تصویب شد و مقرر شد کارگروه تدوین منابع آموزشی رشته تاریخ علوم پزشکی تشکیل شود.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴