اخبار / دانشگاهی / راه‌اندازی مقطع ارشد مهارتی دانشگاه علمی کاربردی ازسال ۹۸ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه‌اندازی مقطع ارشد مهارتی دانشگاه علمی کاربردی ازسال ۹۸

<>رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی کشور از راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد مهارتی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر امید در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه علمی‌کاربردی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: امروز برنامه اصلی این دانشگاه بر پایه ارتقای کیفی است و در صورتی که همه دانش‌آموختگان این دانشگاه به نیروهای متخصص تبدیل شوند ما به رسالت دانشگاه عمل کرده ایم.

<>رئیس دانشگاه علمی کاربردی ضمن بیان اینکه در راستای رسالت علمی‌کاربردی ۷۰ درصد دروس این دانشگاه عملی باشد و باید این قضیه در دانشگاه تحقق یابد، خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ به بعد در مقطع کارشناسی ارشد رشته تأسیس خواهیم کرد، البته کارشناس ارشد مهارتی را در این دانشگاه خواهیم داشت و رشته‌های نظری شامل آن نمی‌شود.

<>وی افزود: رشته‌های نظری و شبه نظری دانشگاه محدود می‌شود و در مسیر مأموریت‌گرایی مراکز رشته‌های عملی و پرکاربرد را اضافه خواهیم کرد.

<>امید خاطرنشان کرد: در دنیا ۱۷ هزار شغل شناخته شده وجود دارد که برای آنها دوره مهارتی تعریف شده در حالیکه در کشور ما تنها ۳۰۰۰ شغل شناخته شده وجود دارد.

<>رئیس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: با شناخت این رشته‌های جدید و تربیت نیروی مهارتی در این رشته‌ها، شغل‌هایی زیادی برای نیروی انسانی به وجود می‌آید.

<>وی گفت: رشته‌های موردنیاز هر استان تعریف شود و دانشجو در آنها پذیرش و تربیت شود. ۵۰۰ پودمان در این دانشگاه داریم که می‌تواند به ۵۰۰۰ مورد برسد.

<>رئیس دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه ایجاد مراکز رشد از برنامه‌های ماست که البته نیاز به حمایت مسئولین است، یادآور شد: مسئولین لرستان از مراکز علمی کاربردی حمایت کنند و رشته‌های موردنیاز استان را به ما معرفی کنند تا در آن زمینه‌ها رشته راه‌اندازی کنیم.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علمی کاربردی و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶