اخبار / دانشگاهی / راه‌اندازی مقطع ارشد دو رشته جديد در دانشگاه علم و فرهنگ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه‌اندازی مقطع ارشد دو رشته جديد در دانشگاه علم و فرهنگ

دریافت جزوات، سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کارشناسی ارشد از سایت سنجش3براي اولين بار در کشور صورت گرفت
راه‌اندازي مقطع ارشد دو رشته جديد در دانشگاه علم و فرهنگ
رييس دانشگاه علم و فرهنگ از راه اندازي دو رشته جديد مطالعات اوقات فراغت و حقوق تجارت الکترونيک در مقطع کارشناسي ارشد براي اولين بار در کشور خبر داد.
دکتر محمدحسين ايماني خوشخو در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس دانشگاهي ايسنا، با اشاره به اينکه يکي از رسالت هاي دانشگاه علم وفرهنگ، افزايش تعداد مقاطع تحصيلات تکميلي در رشته هايي منطبق با نياز جامعه است اعلام کرد: از نيمسال اول سال جاري پذيراي دانشجويان پذيرفته شده در دو رشته مطالعات اوقات فراغت و حقوق تجارت الکترونيک در مقطع کارشناسي ارشد در دانشگاه علم وفرهنگ خواهيم بود.
وي افزود: تمامي مراحل تدوين و پيشنهاد اين دو رشته جديد در دانشگاه علم وفرهنگ و توسط اساتيد اين دانشگاه انجام گرفته است.
مطالعات اوقات فراغت با سه گرايش مديريت،برنامه فضايي وفرهنگ و تمدن
رئيس دانشگاه علم و فرهنگ درخصوص اهميت رشته مطالعات اوقات فراغت خاطرنشان کرد: اوقات فراغت از مقوله هاي مهمي است که در حوزه برنامه ريزي آن، کار مطالعاتي چنداني نشده است درحاليکه کشورهاي پيشرفته در زمينه اوقات فراغت، برنامه ريزي هاي دقيقي دارند.
ايماني با اشاره به وجود شرايط مختلف و عالي کشور از لحاظ فرهنگي ،اجتماعي ،اقتصادي و جغرافيايي و به خصوص نيروي انساني جوان تاکيد کرد: با توجه به اينکه همه اين عوامل در جهت دستيابي به توسعه همه جانبه و سند چشم انداز 20ساله نظام هستند بيش از پيش نياز به مهارت آموزي ،دانش و پژوهش و ارتقاي آنها ضرورت پيدا مي کند.
وي با اشاره به اهميت راه اندازي رشته مطالعات اوقات فراغت افزود: با توجه به تعطيلات فراوان و فعاليت هاي غير رسمي اقشار مختلف جامعه ،ضرورت استفاده بهينه از اين اوقات نمود پيدا مي کند.چرا که براي رسيدن به اوقات فراغتي خوب نياز به مديريت علمي و دقيق وجود دارد و در اين راستا ضرورت ايجاد رشته مديريت اوقات فراغت بيش از پيش احساس مي شود.
وي درباره ديگر اهداف راه اندازي اين رشته عنوان کرد: تربيت نيروي انساني متخصص در جهت آموزش ،پژوهش و مديريت درامور مربوط به اوقات فراغت، تربيت نيروي انساني جهت سياستگذاري در سطوح برنامه ريزي کشور درامور مربوطه و همچنين تقويت بينش علمي و سامان يافته نسبت به بهره مندي بيشتر از اوقات فراغت و استفاده بهينه از اين اوقات ازاهداف راه اندازي اين رشته است.
ايماني در ادامه گفت: اين رشته با ساير رشته هاي علوم انساني و اجتماعي مرتبط است و با گرايش هاي مديريت،برنامه ريزي،فرهنگ و تمدن دردوره سه ساله برگزار مي شود .همچنين در اين دوره ضمن توجه به جنبه هاي نظري و پژوهشي به جنبه هاي تجربي ،کاربردي و واحدهاي کارگاهي نيز توجه شده است.
رئيس دانشگاه علم و فرهنگ درخصوص اشتغال اين فارغ التحصيلان افزود: دانش اموختگان رشته کارشناسي ارشد مطالعات اوقات فراغت مي توانند در وزارتخانه هاي آموزش و پرورش،ورزش و جوانان و همچنين سازمان ها و مراکزي که متولي برنامه ريزي درمسائل آموزشي و پژوهشي ،اجتماعي ،تربيتي و فرهنگي مشغول شوند. همچنين اين فارغ التحصيلان مي توانند در مراکز تحقيقاتي مربوطه به عنوان محقق و پژوهشگر ،کار تحقيقاتي انجام دهند.
رئيس دانشگاه علم و فرهنگ در خصوص راه اندازي رشته حقوق تجارت الکترونيکي دراين دانشگاه گفت : دنيا،دنياي پيشرفت و ارتباطات است بنابراين بايد در راستاي اين پيشرفت ها گام برداشت.
ايماني افزود: يکي از مفاهيم تجارت الکترونيک حذف مرزها ،گمرک ها و واسطه ها و تبديل شدن به يک دهکده جهاني است.در تجارت الکترونيک مرزي وجود ندارد . چراکه تجارت الکترونيک در حال ورود به عصر جديدي است که محتواي آن از حيطه مبادله داده هاي مربوط به سفارش دادن يا قبول سفارش فراتر رفته و فعاليتهاي عمده تجاري از قبيل تبليغات ،آگهي ،مذاکرات ،قرارداد ها و.. را در برگرفته است. بنابراين زمينه کاربرد تجارت الکترونيک بسيار گسترده تر از مبادله کالا و خدمات و وجوه است و مي بايست در تعريف آن وتعيين سياست هاي مورد نظر علاوه بر کاربردهاي بالفعل به کاربردهاي بالقوه آن نيز توجه شود.
وي در ادامه تصريح کرد: دوره کارشناسي ارشد حقوق تجارت الکترونيکي به تبيين قوانين و رويه قضايي داخلي و بين المللي در حوزه مسائل تجارت الکترونيک از طريق آموزش و کارآموزي مي پردازد.
ايماني هدف از راه اندازي اين رشته را تربيت و آشنايي دانشجويان با مفاهيم اوليه تجارت الکترونيکي عنوان کرد و گفت: فقدان قضات و متخصصان ،ضعف علمي و کاربردي در تنظيم مقررات و قوانين متناسب با امور مربوط به تجارت الکترونيکي ضرورت راه اندازي اين رشته را نشان مي دهد .
وي افزود: فارغ التحصيلان در رشته حقوق تجارت الکترونيکي پس از اتمام تحصيلات قادر خواهند بود به عنوان بازپرس، داديار ،قضات دادگاه و دادسرا و دادگاه ويژه حقوق تجارت الکترونيکي و نيز وکالت و مشاوره حقوقي در اين حوزه مشغول به کار شوند.دریافت جزوات، سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کارشناسی ارشد از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴