اخبار / علمی، پژوهشی / راه‌اندازي رسمي شبكه علمي كشور به زمان ديگري موكول شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه‌اندازي رسمي شبكه علمي كشور به زمان ديگري موكول شد

به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، دكتر محمد مهدي نژاد نوري عصر امروز در مراسم تجليل از پژوهشگران برتر در سالن همايش‌هاي صدا و سيما گفت: شبكه علمي كشور قرار بود امروز همزمان با مراسم تجليل از پژوهشگران برگزيده به صورت رسمي رونمايي شده و فعاليت كند كه با صلاحديد وزارت ارتباطات اين مراسم به تاريخ ديگري موكول شد.
وي افزود: شبكه علمي كشور در هفته دولت به صورت آزمايشي راه اندازي شده و قرار بود راه اندازي رسمي اين شبكه همزمان با مراسم تجليل از پژوهشگران برگزيده صورت گيرد كه با توجه به صلاحديد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اين مراسم به تاريخ ديگري موكول شد.
معاون پژوهشي وزير علوم بيان داشت: از امسال 500 دانشجوي دكتراي پژوهش محور، با نگاه تبديل علم به ثروت، در دانشگاه‌ها پذيرفته شده‌اند كه اين اقدام براي اولين بار در كشور صورت گرفته است.
مهدي نژاد نوري با بيان اينكه تعداد مقالات نمايه شده كشور در سال گذشته 18 هزار عنوان بوده است، گفت: در سال جاري مقالات نمايه شده در پايگاه اطلاعاتي ISI، به تعداد 19 هزار و 492 عنوان بوده است.
وي خاطرنشان كرد: همچنين در سال جاري تعداد مقالات ثبت شده در پايگاه اسكوپوس، 26 هزار عنوان بوده است.
معاون پژوهشي وزير علوم با اشاره به رشد توليدات علمي در كشور گفت: همچنين در حال حاضر 577 نشريه علمي- پژوهشي و 259 انجمن علمي در كشور وجود دارد.
مهدي نژاد نوري اضافه كرد: در دور سوم تقاضاهاي راه اندازي قطب‌هاي علمي، 500 تقاضا به وزارت علوم ارسال شده كه 113قطب مورد تاييد قرار گرفته است.
وي از نهايي شدن آيين نامه پژوهشگاه‌هاي دانشگاهي و رتبه بندي دانشگاه‌ها خبر داد. 

تاریخ خبر یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰