اخبار / علمی، پژوهشی / راهیابی دانشگاه خواجه نصیر به مسابقات جهانی روبوکاپ 2010 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راهیابی دانشگاه خواجه نصیر به مسابقات جهانی روبوکاپ 2010

تیم رباتهای امدادگر پارس از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با کسب رتبه سوم در لیگ رباتهای امدادگر پنجمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران به مسابقات جهانی ربوکاپ 2010 راه یافت. تیم رباتهای امدادگر پارس از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با کسب رتبه سوم در لیگ رباتهای امدادگر پنجمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران به مسابقات جهانی ربوکاپ 2010 راه یافت. به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس عنایتی سرگروه تیم رباتیک پارس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی مسابقات روبوکاپ آزاد ایران را محلی برای آماده سازی و تقویت تیمها برای شرکت در مسابقات جهانی دانست و گفت: از این رو هر ساله به تعداد تیمهای شرکت کننده در این رقابتها افزوده می شود. وی با اشاره به شرکت تیم "پارس" از دانشگاه خواجه نصیر افزود: گروه رباتیک پارس در پنجمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران، رتبه سوم در لیگ روباتهای امدادگر واقعی را کسب کرد و سهمیه شرکت در مسابقات جهانی روبوکاپ 2010 را به دست آورد.
سرگروه تیم رباتیک پارس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر رباتهای شرکت کننده این گروه را از دو نوع کنترل از راه دور و خودکار معرفی کرد و گفت: از این روباتها انتظار می رود که قادر باشند از موانع صعب العبور ناشی از ریزش آوار عبور کنند و در ضمن ارسال تصویر و صدا به مرکز کنترل، اطلاعاتی از وضعیت حیاتی مصدومان مانند دما، حرکت، صدا و گازهای تنفسی را گزارش دهند. همچنین تولید نقشه ای از محیط جستجو شده و محل قرار گرفتن مصدومان بر روی این نقشه مورد توجه می باشد.

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۸۹