اخبار / علمی، پژوهشی / راه مقابله با استکبار استفاده از نخبگان و کار عالمانه است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه مقابله با استکبار استفاده از نخبگان و کار عالمانه است

رئیس مجلس شورای اسلامی راه مقابله با تهدیدات جبهه استکبار را استفاده از نیروی انسانی نخبه و انجام اقدامات علمانه در کشور دانست. به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که در دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه زودتر باید خدمت دانشجویان می‌رسیدیم ، این تأخیر حضور در جمع دانشجویان را به خاطر مشکلات و جلسات کاری زیاد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه قم اظهار داشت: شما در شهری تحصیل می‌کنید که حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در آن قرار دارد و همچنین مراجع معظم تقلید  و علمای برجسته شیعی در آن زندگی می کنند از این رو باید از این ظرفیت ها به حد توان استفاده کنید.

همراهی دو بال ایمان و علم برای شکوفایی استعدادها
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: شهید مطهری می گفتند انسان باید همواره از دو بال علم و ایمان برای شکوفایی استعدادهای خود استفاده کند که هر دو این عوامل در قم موجود است و دانشجویان می توانند از این بستر مناسب حداکثر بهره برداری را انجام دهند.

لاریجانی اضافه کرد: کسانی می توانند در زمینه های مختلف علمی و روحی رشد کنند و تعالی یابند که دارای تمرکز باشند و این آرامش روحی و تمرکز ذهنی در رسیدن به موفقیت‌ها بسیار مهم و نقش آفرین است.
پیشرفت کشور در گرو عالمان واسته است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند عالمان وارسته ای هستیم  ابراز داشت: برای رسیدن به پیشرفت در کشور در زمینه های مختلف نیازمند عالمانی هستیم که نسبت به سرنوشت کشور احساس مسئولیت داشته باشند.

لاریجانی ابراز داشت: امروز اگر در زمینه هسته ای به موفقیت هایی رسیده ایم به دلیل آن بوده است که افراد عالم و متعهدی سالها عمر خود را در این بخش صرف کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فشار جبهه استکبار به ایران افزود: برای مقابله با این فضایی که دشمنان ایجاد کردند باید بیش از گذشته از ظرفیت و نیروی انسانی نخبه داخل کشور استفاده کرد و کارها را عالمانه پیش برد.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱