اخبار / دانشگاهی / راه اندازی رشته های بین المللی در دانشکده مجازی علوم پزشکی تهران به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه اندازی رشته های بین المللی در دانشکده مجازی علوم پزشکی تهران

<>رییس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر لزوم توجه و سرمایه گذاری برای توسعه این دانشکده تاکید کرد.

<>دکتر احمد کاویانی گفت: در حال حاضر دانشکده مجازی این دانشگاه، به دلیل تازه تاسیس بودن با مشکلاتی نظیر نبود نیروی متخصص انسانی مواجه است و باید مسؤلین و سرمایه گذاران با اختصاص بودجه در مسیر مجازی سازی آموزش و خدمات توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

<>وی تربیت نیروی انسانی را رسالت اول دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست و افزود: خوشبختانه تربیت نیروی انسانی در این دانشکده با توجه به اینکه تازه تاسیس است در دو دوره فوق لیسانس و Ph.D که امسال برای اولین بار راه اندازی شده اند، انجام می شود.

<>این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خصوص رشته های مجازی در این دانشگاه تصریح کرد: یکی از برنامه های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجازی کردن رشته ها و پذیرش غیر حضوری دانشجو است که در این فرایند چهار رشته از رشته های پزشکی علاوه بر حضور فیزیکی، بصورت مجازی نیز در دانشکده مجازی این دانشگاه ارائه می شوند.

<>این فوق تخصص جراحی پستان در ادامه افزود: قرار است که رشته های بین المللی مجازی نیز در دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شود، که در این زمینه جذب دانشجو از کشور های فارسی زبان مانند تاجیکستان و افغانستان شروع شده است.

<>کاویانی مجازی کردن فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی تهران را نیز از دیگر فعالیت های دانشکده مجازی این دانشگاه دانست و بیان کرد: مجازی کردن فعالیت های دانشگاه در تمامی عرصه های فعالیتی نظیر آموزشی و پژوهشی، در برنامه کار دانشکده مجازی قرار دارد و آنچه در حال حاضر در عرصه آموزش بیشتر مورد توجه قرار دارد فعالیت هایی است که این دانشکده با دانشکده های پزشکی، بهداشت، داروسازی و سایر دانشکده ها دارد تا درس هایی مانند درس های عمومی و تئوری را که امکان بیشتری دارند، مجازی ارائه داد تا دانشجویان با کیفیت بهتر و آسان تر به ادامه تحصیل بپردازند.

<>این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: در عرصه های خدمات رسانی هم هماهنگی هایی با بیمارستان امام خمینی و سایر بیمارستان های دانشگاه شده است تا بتوان قسمت هایی از فعالیت ها را که خدمت رسانی به بیماران است را به صورت مجازی و در راستای ارتقای کیفیت خدمات انجام داد.

<>وی در پایان در خصوص مشکلات دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: عمده مشکلات این دانشکده با تازه تاسیس بودن آن یعنی عدم وجود نیروی انسانی کافی مرتبط است، زیرا در کشور نیروی انسانی متخصص در این زمینه بسیار اندک است. بنابراین اگر دانشگاه ها و وزارت خانه ها خواستار شکل گیری این موضوع، توسعه آن و تحقق شعار “الزام دانشگاههای پیشروی خدمات مجازی و یادگیری های الکترونیک” هستند باید در این زمینه سرمایه گذاری متناسب انجام دهند.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳