اخبار / دانشگاهی / راه اندازی رشته بین رشته ای مهندسی داروسازی در دانشگاه صنعتی سهند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

راه اندازی رشته بین رشته ای مهندسی داروسازی در دانشگاه صنعتی سهند

استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی سهند از راه اندازی رشته مهندسی دارو سازی در این دانشگاه خبرداد و گفت: به زودی رشته بین رشته ای مهندسی دارو سازی در دانشگاه صنعتی سهند راه اندازی خواهد شد.استاد جعفر صادق مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه صنعتی سهند در در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو مهندسی شیمی پذیرش می کند رشته‌های مهندسی پتروشیمی، مهندسی پالایش، مهندسی صنایع غذایی و مهندسی گاز در مقطع کارشناسی دانشگاه دانشجو پذیرش می کند و در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشگاه تقریبا تمامی رشته‌های موجود برای مهندسی شیمی درداخل و خارج را دارا است.
وی افزود: همچنین برای راه اندازی رشته مهندسی داروسازی که یک رشته بین رشته ای است اقدام کرده ایم و به زودی دانشجو پذیرش می شود، سال گذشته نیز در رشته کاشناسی ارشد مهندسی محیط زیست دانشجو پذیرش کردیم.
عضو هیات مدیره انجمن مهندسی شیمی ایران گفت: در مقطع دکتری نیز در رشته های مهندسی شیمی و مهندسی نفت دانشجو پذیرش می کنیم.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی سهند یکی از دانشگاه صنعتی کشور است که در زمینه های مختلف پیشتاز است به طوریکه ایده ایجاد مرکزتحقیقاتی نوع سوم اولین بار توسط این دانشگاه مطرح شد و سپس توسط وزارت علوم به دانشگاههای دیگر کشور تسریع داده شد.
استاد دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی سهند ادامه داد: در این مراکز دانشگاه‌ها فضایی را در اختیار دانشجو قرار می دهند این دانشجویان با خلاقیت خود و ایده هایی که برای حل مشکل صنعت ارایه می کنند با صنایع قرارداد بسته و از کنار این قرارداد تجهیزاتی وارد این فضا می کنند در حال حاضر این مراکز پا گرفته و فعالیت های آموزشی نیز درکنار این مراکز شکل مطلوب تری به خود گرفته است.
مقدس افزود: دانشگاه صنعتی سهند دارای بیشترین مراکز تحقیقاتی است که در کنار آزمایشگاه‌های آموزشی مصوب وزارت علوم در دانشگاه تحت عناوین مختلف درحال فعالیت هستند.
وی افزود: درحال حاضر برنامه دانشگاه صنعتی سهند توسعه بیشتر تحصیلات تکمیلی و توجه به مسایل تحقیقاتی است و در واقع دانشگاه درحال حرکت به سمت دانشگاه تحصیلات تکمیلی است به طوریکه چند سالی است مقطع کارشناسی ثابت مانده و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشد داشته است.

تاریخ خبر شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲