اخبار / دانشگاهی / درس مهارت های زندگی دانشجویی ابلاغ شد / اجرا در ۵ دانشگاه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اجرا در ۵ دانشگاه

دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، علم و صنعت، صنعتی کرمانشاه و صنعتی امیرکبیر در سال تحصیلی جدید درس مهارت های زندگی دانشجویی را ارائه می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، با ابلاغ معاون آموزشی وزارت علوم به تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، راه اندازی واحد مهارت های زندگی دانشجویی به عنوان دو واحد درس اختیاری در تمام دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی و مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی برای ورودی های جدید مصوب شد.

در حال حاضر، دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، علم و صنعت، صنعتی کرمانشاه و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای سال تحصیلی جدید، درس مهارت‌های زندگی دانشجویی را ارائه می دهند.

مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی کرمانشاه برای دومین سال متوالی است که درس مهارتهای زندگی دانشجویی را ارائه می دهد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز هرساله کارگاهی یک‌روزه با عنوان مهارت‌های زندگی به صورت اجباری برای دانشجویان جدیدالورود برگزار می‌ کرد که در سال جدید طبق مصوبه وزارت علوم، مباحث این کارگاه در قالب درس دو واحدی در طول ترم به دانشجویان ارائه می‌شود.

بیشتر مباحثی که در کارگاه‌های مهارت های زندگی دانشجویی برگزار می شود، درباره کنترل استرس، قاطعیت و جرات ورزی، کسب مهارت نه گفتن و مواجه با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد و مواد مخدر است.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های 
مختلف کشور از سایت سنجش3
 

تاریخ خبر شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵