اخبار / دانشگاهی / درخواست تجدید نظر در مواد آزمون دو رشته مدیریتی در کنکور دکتری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

درخواست تجدید نظر در مواد آزمون دو رشته مدیریتی در کنکور دکتری

تعدادی از دانشجویان داوطلب آزمون دکتری نسبت به اصلاحیه رشته‌های مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی اعتراض دارند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، نتیجه اصلاحیه اخیر برای متقاضیان رشته‌های مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی سردرگمی و بلاتکلیفی نسبت به مطالعه منابع و نحوه انتخاب رشته شده است. آن هم در فاصله پنج ماه مانده به زمان برگزاری کنکور. جالب این جاست که با اصلاحیه اخیر، عملاً دروس منـابع انسانی پیشرفته و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته -که حتی در کنکور ورودی دکتری سال ۹۴ دو منبع اصلی کنکور بودند- برای رشته‌های مرتبط، حذف گردیده است.

این دانشجویان معتقد هستند که معرفی یک گرایش ذیل رشته های عنوان شده، مشکلاتی را برای دانشجویان در پی آورده است.

یکی از دانشجویان با اشاره به این مسئله گفت: گرایش‌های مدیریت منابع انسانی و مدیریت رفتار سازمانی، از جمله گرایش‌های اساسی و پرطرفدار رشته مدیریت در تحصیلات تکمیلی می‌باشند. در مقطع دکتری، این دو گرایش، در سال‌های اخیر ذیل رشته‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی و مدیریت در دفترچه‌های کنکور دکتری قرار گرفته بودند.

وی ادامه داد: در دفترچه شماره یک کنکور ورودی دکتری امسال (سال ۹۶) نیز گرایش‌های مذکور ذیل رشته مدیریت (کد ۲۱۶۶) قرار گرفته بودند. در این دفترچه، مواد امتحانی از دوره کارشناسی ارشد نیز دروس منـابع انسانی پیشرفته و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته قید شده‌اند که کاملاً متناسب با این دو رشته می‌باشند.

این دانشجوی معترض معتقد است: متأسفانه مبنی بر اطلاعیه مورخ ۹۵/۰۷/۱۰، سازمان سنجش اصلاحاتی را در جدول رشته‌ها صورت داد که در نتیجه آن گرایش مدیریت منابع انسانی و گرایش رفتار سازمانی ذیل رشته مدیریت دولتی (کد ۲۱۶۳) قرار گرفت. یک گرایش دیگر نیز به نام «رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی» ذیل کد رشته مدیریت بازرگانی (کد ۲۱۶۲) معرفی شد.

وی افزود: اشکال اصلاحیه اخیر آنجاست که مواد امتحانی معرفی شده برای کد رشته‌های مدیریت دولتی و مدیریت بازرگانی ارتباطی با گرایش‌های مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی ندارند. مواد تخصصی رشته مدیریت دولتی (طبق دفترچه شماره یک)، نظریه‌ها و مبانی مدیریت دولتی ـ نظریه‌ها و مبانی خط‌مشی گذاری دولتی و همچنین مواد تخصصی رشته مدیریت بازگانی، بازاریابی و مدیریت بازار ـ رفتار مصرف کننده هستند.

این دانشجو با اشاره به این مطلب که “در صورتی که هیچ یک از این دروس در دوره کارشناسی ارشد رشته‌های منابع انسانی و رفتار سازمانی تدریس نمی‌گردد و با محتوای این رشته‌های ارتباطی ندارند”، ادامه داد: در دوره دکتری نیز به همین منوال است. جالب این جاست که با اصلاحیه اخیر، عملاً دروس منـابع انسانی پیشرفته و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته - که حتی در کنکور ورودی دکتری سال ۹۴ دو منبع اصلی کنکور بودند- برای رشته‌های مرتبط، حذف گردیده است.

وی در پایان نیز گفت: نتیجه اصلاحیه اخیر برای متقاضیان رشته‌های مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی سردرگمی و بلاتکلیفی نسبت به مطالعه منابع و نحوه انتخاب رشته شده است. آن هم در فاصله پنج ماه مانده به زمان برگزاری کنکور.دانش آموختگان رشته‌های مدیریت منابع انسانی و مدیریت رفتار سازمانی خواهشمندند سازمان سنجش نسبت به اصلاحیه اخیر تجدید نظر فرمایند و مواد امتحانی اصلی و تخصصی این رشته‌ها را جهت کنکور ورودی لحاظ فرمایند. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــریو سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵