اخبار / وزارت آموزش و پرورش / دبستاني‌ها بايد زير نظر معلماني متخصص آموزش ببينند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دبستاني‌ها بايد زير نظر معلماني متخصص آموزش ببينند

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينكه مقاطع ابتدايي حساس‌ترين دوره تحصيلي است، گفت: وزير آموزش و پرورش نيروهاي متخصص را براي آموزش دانش‌آموزان مقطع ابتدايي استخدام كند. نورالله حيدري دستنايي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به خروج نيروهاي با تجربه در آموزش و پرورش از طريق بازنشستگي پيش از موعد اظهار داشت: وزير آموزش و پرورش با قانون بازنشستگي پيش از موعد معلمان مخالف است و اين ضعف به دوره‌هاي گذشته باز مي‌گردد.

وي ادامه داد: خارج شدن نيروهاي متخصص و با تجربه از بدنه آموزش و پرورش موجب شد كه آموزش و پرورش با كمبود اين نيروها مواجه شود.

* استخدام معلم در آموزش و پرورش راهكاري موثر در راستاي جبران كمبود نيرو است

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: آموزش و پرورش به طور طبيعي با بازنشسته‌شدن نيروهاي خود با كمبود نيروي متخصص مواجه مي‌شود و اگر نيروهاي متخصص و با تجربه هم از طريق بازنشستگي پيش از موعد از اين سيستم خارج شوند، ضربه مهلكي به آموزش و پرورش وارد خواهد شد.

حيدري تصريح كرد: استخدام معلمان در آموزش و پرورش به خاطر نياز، راهكاري مهم و موثر در راستاي جبران كمبود نيرو در بدنه آموزش و پرورش است كه بايد با برنامه‌ريزي دقيقي عملياتي شود.

* حاجي‌بابايي نيروهاي مورد نياز را از مراكز تربيت معلم استخدام كند

وي بيان كرد: استخدام نيروهاي جديد در آموزش و پرورش با مشكل جدي كم‌تجربه بودن آنها روبرو است كه براي رفع اين مشكل، حاجي‌بابايي بايد با عنايت به دوره‌هاي تربيت معلم و دوره‌هاي ويژه، افراد را از مراكز تربيت معلم استخدام كند و يا اولويت‌ را به افرادي دهد كه با رسته دبيري در دانشگاه‌ها مشغول هستند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس خاطرنشان كرد: افرادي كه در آزمون استخدامي قبول شدند علاوه بر اينكه بايد دانش اين كار را داشته باشند، لازم است فنون مربي‌گري، معلمي،مشاوره‌اي را نيز آموخته باشند در غير اين صورت به نظام آموزشي كشور آسيب جدي وارد خواهد شد.

تاریخ خبر شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹