اخبار / دانشگاهی / داوطلبان خارجی با چه شرایطی می‌توانند در آزمون دکتری علوم پزشکی شرکت کنند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

داوطلبان خارجی با چه شرایطی می‌توانند در آزمون دکتری علوم پزشکی شرکت کنند

<>داوطلبان خارجی متقاضی شرکت در آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی(PH.D) و دکتری تخصصی پژوهشی یا فناوری محور رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی علاوه بر شرایط دفترچه راهنما باید یک سری شرایط تخصصی و عمومی را داشته باشند.

<>به گزارش ایسنا، ثبت‌نام برای شرکت در آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی(PH.D) و دکتری تخصصی پژوهشی یا فناوری محور رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://www.sanjeshp.ir تا ۲۲ اسفند انجام می‌شود.

<>اتباع خارجی متقاضی شرکت در آزمون ورودی در دوره دکتری تخصصی رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی آزمون، باید دارای شرایط دیگری نیز باشند.

<>پذیرفته شدگان غیرایرانی ملزم به مطالعه دقیق مندرجات دفترچه راهنمای آزمون بوده و در صورت عدم احراز شرایط مندرج در دفترچه، هیچ عذری مبنی بر عدم اطلاع از مفاد دفترچه پذیرفته نیست.

<>شرکت کلیه داوطلبان غیرایرانی مقیم در ج.ا.ایران به طور آزاد بلامانع است و داوطلبان موظف به کسب ۱۰۰ درصد نمره حدنصاب قبولی خواهند بود؛ ولی در خصوص دانشجویانی که با ادامه تحصیل آنان به صورت بورس موافقت به عمل آمده است، باید ۷۰ درصد حدنصاب نمره آخرین فرد پذیرفته شده ایرانیِ سهمیه آزاد آن رشته را کسب نمایند.

<>این افراد لازم است هنگام ثبت‌نام، معرفی‌نامه‌ای مبنی بر موافقت با بورس را از طریق مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت دریافت و همراه سایر مدارک، نسخه اصلی را اسکن کرده و ارسال نمایند.

<>فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی، مجاز به شرکت در آزمون هستند. ثبت نام اتباع مذکور در آزمون منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی نظیر گذرنامه دارای حداقل شش ماه مجوز اقامت، دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از طرف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در همان سال بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، آخرین کارت آمایش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و غیره باشند.

<>پذیرش و ثبت‌نام اولیه متقاضیان تحصیل فرزندان طالب مرکز جامعه المصطفی(ص) العالمیه بر اساس گذرنامه و اقامت صادره آن مرکز بلامانع بوده و ثبت‌نام قطعی و ادامه تحصیل آنان منوط به اخذ گذرنامه و روادید تحصیلی و اقامت قانونی است.

<>دانشجویان غیرایرانی به دلیل تابعیت غیرایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نیستند.

<>پذیرش اتباع بیگانه در رشته‌های تحصیلی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی واقع در مناطق ممنوع مجاز نیست. در صورت انتخاب مناطق ممنوع و قبولی آنان در این مناطق، پذیرش داوطلب کان لم یکن تلقی می‌گردد و امکان بررسی جهت رشته‌های مناطق مجاز به هیچ عنوان مقدور نبوده و از ثبت نام و تحصیل آنان ممانعت به عمل می‌آید.

<>چنانچه پذیرفته شدگان هنگام ثبت‌نام اولیه آزمون، گزینه اتباع غیرایرانی را علامت نزده باشند، پذیرش آنان لغو خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تعهدی در خصوص صدور مجوز اقامت برای خانواده متقاضیان تحصیل به استثناء همسر و فرزندان دانشجویان ندارد.

<>متقاضیان تحصیل همانند پذیرفته شدگان ایرانی تابع ضوابط و مقررات آموزشی و دانشجویی دانشگاه محل قبولی خود خواهند بود. تحصیل متقاضیان در سایر مؤسسات آموزش عالی یا مراکز جامعه المصطفی و مرکز آموزش عالی اهل بیت به صورت همزمان یا تحصیل در دوره دکتری تخصصی پزشکی ممنوع است.

<>در صورت مغایرت معدل اعلام شده به مرکز سنجش آموزش پزشکی با معدل مندرج در مدرک تحصیلی پذیرفته شدگان در مقاطع مختلف تحصیلی، مطابق مقررات درخصوص این افراد اقدام خواهد شد.

<>چنانچه در حین تحصیل پذیرفته شدگان غیرایرانی محرز شود که دانشجو دارای مدرک تحصیلی هم‌تراز بوده و مجددا با شرکت در این آزمون در مقطع تحصیلی تکراری پذیرفته شده است، از تحصیل آنها ممانعت به عمل آمده و اخراج محسوب می‌شود. دانشگاه محل تحصیل در این خصوص ملزم به اخذ تعهد از دانشجو در مرحله پذیرش و ثبت نام اولیه است.

<>فارغ التحصیلان غیرایرانی باید پس از فراغت از تحصیل به کشور خویش بازگردند و دانشگاه محل تحصیل در این خصوص نیز ملزم به اخذ تعهد محضری از دانشجو مبنی بر بازگشت به کشور متبوع خویش پس از فارغ التحصیلی است.

<>همچنین صدور دانشنامه برای فارغ التحصیلان غیرایرانی منوط به ارائه روادید خروج قطعی از سوی دانش آموختگان است.

<>

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰