اخبار / دانشگاه پیام نور / داوطلبان تحصيل در دانشگاه پيام‌نور نيازي به ترخيص از خدمت نظام وظيفه ندارند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

داوطلبان تحصيل در دانشگاه پيام‌نور نيازي به ترخيص از خدمت نظام وظيفه ندارند

داوطلباني كه در حين انجام خدمت مقدس سربازي در يكي از رشته‌هاي دانشگاه پيام‌نور به عنوان دانشجو پذيرفته شوند نيازي به ترخيص از خدمت نظام وظيفه براي دانشجو شدن ندارند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، داوطلباني كه در حين انجام خدمت مقدس سربازي در يكي از رشته‌هاي دانشگاه پيام‌نور به عنوان دانشجو پذيرفته شوند، با موافقت يگان محل خدمت نظام وظيفه خود مي‌توانند در امتحانات پايان ترم دانشگاه در نزديك‌ترين مركز يا واحد دانشگاه پيام‌نور شركت كنند و در اين صورت نيازي به ترخيص از خدمت نظام وظيفه براي دانشجو شدن ندارند.

حداكثر طول مدت تحصيل مجاز در مقطع كارشناسي براي دانشجوياني كه از معافيت تحصيلي استفاده مي‌كنند 6 سال و براي سايرين 10 سال خواهد بود.

حضور دانشجو در كلاس‌هاي دروس نظري دانشگاه پيام‌نور اختياري بوده و امكان اشتغال دانشجو همزمان با تحصيل ميسر است.

تغيير رشته و انتقال به ساير دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي ممنوع است و نظام ارزشيابي و امتحانات دانشگاه پيام‌نور متمركز بوده و عمدتاً اوراق امتحاني در سازمان مركزي و دانشگاه‌هاي پيام‌نور استاني تصحيح و ارزشيابي مي‌شود.

پذيرفته شدن در دانشگاه پيام‌نور، به عنوان يك نوبت از حداكثر 2 نوبت قبولي در آزمون سراسري محسوب نمي‌شود.

تاریخ خبر جمعه ۲۱ مرداد ۱۳۹۰