اخبار / دانشگاهی / دانشگاه کاشان آزمون دکترا برگزار می‌کند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشگاه کاشان آزمون دکترا برگزار می‌کند

رئیس دانشگاه کاشان از برگزاری نخستین آزمون دکترا پس از 40 سال فعالیت این دانشگاه در این مرکز علمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس کتابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تفکیک آزمون دکترا توسط سازمان سنجش، اظهار داشت: دانشگاه کاشان برای نخستین‌بار آزمون دکترا را در اسفند ماه سال جاری در این دانشگاه برگزار می‌کند.

وی ابراز داشت: برگزاری آزمون دکترا فقط در دانشگاه‌های مراکز استان‌ها برگزار می‌شود اما بر اساس تقاضا و درخواست‌های مکرر دانشگاه کاشان و دانشجویان، این آزمون برای نخستین بار، در این دانشگاه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه کاشان همچنین از برگزاری جشن چهلمین سال تأسیس دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: جشن چهلمین سال تأسیس دانشگاه کاشان 12 اسفند ماه سال جاری با حضور مسئولان وزارت علوم، همراه با اجرای برنامه‌های متنوع پیش‌بینی شده برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش رشته‌های دانشگاه کاشان از 161 رشته به 165 رشته بیان داشت: با تصویب شورای گسترش، رشته مدرسی معارف اسلامی مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های دانشگاه کاشان اضافه شد.

کتابی یادآور شد: دانشگاه کاشان از مهر ماه سال 93 نسبت به پذیرش دانشجو در رشته مدرسی معارف اسلامی مقطع کارشناسی ارشد اقدام می‌کند.

این مقام مسئول همچنین مجموع اعتبارات مصوب مجلس در بخش تملک سرمایه‌ای و جاری دانشگاه کاشان در سال جاری را 41 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: ازا ین میزان اعتبار، 7 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبارات تملک سرمایه‌ای و 33 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبارات جاری دانشگاه کاشان است.

رئیس دانشگاه کاشان در ادامه اعتبارات پیشنهادی دانشگاه به مجلس برای سال 93 را در مجموع 47 میلیارد و 600 میلیون تومان دانست و تصریح کرد: از این مبلغ 5 میلیارد و 850 میلیون تومان بودجه تملک سرمایه‌ای و 41 میلیارد و 700 میلیون تومان بودجه جاری است.

به گفته وی برای جلوگیری از مشکلات پیش‌بینی نشده ناشی از تورم، دانشگاه کاشان باید برای بودجه جاری سال آینده با مجلس تعامل بیشتری داشته باشد.

در حال حاضر 7 هزار و 396 نفر دانشجو در 164 رشته تحصیلی در دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 4 هزار و 846 نفر در مقطع کارشناسی، 2 هزار و 100 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 450 نفر در مقطع دکترا هستند.

تاریخ خبر سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲