اخبار / دانشگاهی / دانشگاه ها برای 3 برنامه درسی جدید از مهر 96 دانشجو می پذیرند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشگاه ها برای 3 برنامه درسی جدید از مهر 96 دانشجو می پذیرند

عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نتیجه جلسه 880 شورای عالی برنامه ريزی آموزشی به ریاست محمدفرهادی وزیر علوم گفت:سه برنامه درسی پیشنهادی دانشگاه ها و شورای تحول علوم انسانی پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

وی افزود: برنامه درسی كارشناسی طراحی و ساخت طلا و جواهرات، کارشناسی ارشد روان شناسی (گرايش روانشناسی دين) و كارشناسی ادبیات و فرهنگ عربی از جمله برنامه های مصوب است.
نوه ابراهیم اظهار داشت: کارشناسی طراحی و ساخت طلا و جواهرات و کارشناسی ارشد روانشناسی دین برای همه دانشگاه ها قابل اجرا است اما برنامه درسی فرهنگ و ادبیات عرب تنها مختص دانشگاه باقرالعلوم است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم بیان کرد: از سال آینده (یعنی ترم تحصیلی مهر 96) دانشگاهها به شرط دریافت مجوز از شورای گسترش می توانند این برنامه های درسی را برای دانشجویان خود ارائه کنند.
وی با بیان اینکه از هم اکنون دانشگاه های متقاضی برنامه های درسی فوق باید برای دریافت مجوز اقدام کنند، اعلام کرد: تعداد دانشجویان متناسب با هر برنامه درسی در دانشگاه ها را شورای گسترش تعیین می کند و ما فقط برنامه های درسی را مشخص می کنیم.
گفتنی است، در اين جلسه علاوه بر تاکید وزیر علوم بر ضرورت تولید و معرفی برنامه های درسی ميان رشته ای و ايجاد تنوع در برنامه های درسی به ويژه پاسخگویی به نيازهای جامعه ، كليات آيين نامه جديد واگذاری اختيارات برنامه ريزی درسی به موسسات آموزش عالی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد در جلسه آتی شورای عالی جزئيات آن بررسی شود.

 دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد، کارشناسی و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵