اخبار / دانشگاه آزاد اسلامی / دانشگاه آزاد رشتخوار راه‌اندازي مي‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشگاه آزاد رشتخوار راه‌اندازي مي‌شود

رئيس دانشگاه آزاد مشهد گفت: دانشگاه آزاد اسلامي شهر رشتخوار به عنوان دومين مركز آموزش عالي اين شهر در سال تحصيلي آينده به پذيرش دانشجو مي‌پردازد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشتخوار، عبدالمجيد حلمي صبح امروز در جمع هيئت موسس دانشگاه آزاد رشتخوار اظهار داشت: مهرماه 90 دانشگاه آزاد رشتخوار در دو رشته مورد نياز اين شهرستان و منطقه و بدون آزمون كار خود را در اين شهرستان آغاز مي‌كند.
رئيس دانشگاه آزاد منطقه 9 و رئيس دانشگاه آزاد مشهد گفت: مهم‌‌‌ترين مشكل واحدهاي دانشگاهي از جمله دانشگاه آزاد رشتخوار نيروي انساني و فضاي آموزشي است.
وي حضور دانشگاه در مراكز شهرستان‌ها را موجب پيشرفت اقتصادي و به نفع مجموعه شهرستان ذكر كرد و گفت: در همه شهرستان‌ها بايد دانشگاه‌ها گسترش يافته و براي توسعه نيروي متخصص و علمي تلاش شود.
حلمي با ذكر اينكه دانشگاه آزاد رشتخوار رسما از اول مهر بطور مستقل از تربت‌حيدريه و زير نظر دانشگاه آزاد مشهد كار خود را آغاز مي‌كند افزود: براي راه‌اندازي اين دانشگاه، مسئول راه‌اندازي نبايد زياد در شهريه دانشجويان سختگيري كند.
اين مقام دانشگاهي اظهار داشت: به طور موقت تا وقتي كه ساختمان دانشگاه آزاد رشتخوار احداث مي‌شود دانشجويان در محل ساختمان فرمانداري قديم اين شهرستان تحصيل خود را آغاز مي‌كنند.
نماينده خواف و رشتخوار در مجلس نيز با ابراز خرسندي از ايجاد دومين مركز آموزش عالي در شهرستان رشتخوار اظهار داشت: جاي بسي خرسندي است كه شهرستان به چنان سطحي از توسعه دست يافته كه مردم آن به زودي شاهد برپايي دومين مركز آموزش عالي خود هستند.
محمدرضا سجاديان گفت: البته تا زمان استقرار كامل دانشگاه آزاد در اراضي اهدايي مردم رشتخوار، اين واحد دانشگاهي در مكان فرمانداري قديم با پذيرش دانشجو كار خود را آغاز مي‌كند.
وي پيرامون مزاياي اين طرح گفت: وجود چنين مراكز علمي به پيشرفت شهرستان و ادامه تحصيلات با سهولت بيشتر فرزندان اين شهر و مناطق اطراف آن مي‌انجامد.
سجاديان گفت: شهرستان رشتخوار با جمعيتي افزون بر 70 هزار نفر از شهرهاي محروم و مستعد خراسان رضوي محسوب مي‌شود.
در پايان حجت‌الاسلام محمدرضا حسين‌زاده به عنوان مسئول راه‌اندازي دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان رشتخوار با حكم عبدالله جاسبي به مدت يكسال به هيئت موسس كه با حضور محمدرضا سجاديان نماينده خواف و رشتخوار در مجلس و فرماندار، بخشداران و اعضاي شوراي شهر و شهرستان رشتخوار تشكيل شده بود معرفي شد.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰