اخبار / دانشگاهی / دانشگاه آزاد از سال آینده نخبگان را بورس می کند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشگاه آزاد از سال آینده نخبگان را بورس می کند

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از سال ۹۶ برنامه داریم نخبگان کشور را در دانشگاه آزاد بورسیه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی صبح امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در سالن همایش های صدا و سیما گفت:اعطای بورسیه به نخبگان از سوی دانشگاه آزاد برنامه ریزی شده و امیدوارم که از سال ۹۶ این روند آغاز شود. اعطای بورسیه به نخبگان از سوی دانشگاه آزاد مقدمه تربیت اساتید و توسعه کیفی پژوهش در این دانشگاه خواهد شد.<>وی افزود: موضوع فرار مغزها در کشور ما و دیگر کشورها وجود دارد و باید برنامه ریزی کنیم تا زمینه ماندگاری نخبگان در کشور بیشتر شود.

<>رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: جذب نخبگان در این دانشگاه به صورت بورسیه می تواند به ماندگاری نخبگان در کشور کمک کند.

<>ولایتی اظهار داشت: باید کاری کنیم که اساتید دلگرم باشند تا بتوانند به درستی فعالیت کنند.

<>وی اظهار داشت:ارتقای کیفی دانشگاه آزاد با اساتید باسواد، فرهیخته و دلگرم به تدریس محقق می شود.

<>رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد با بیان اینکه این دانشگاه دولتی نیست اما حکومتی است، گفت: دانشگاه آزاد مربوط به نظام است بنابراین باید در این دانشگاه به جایی برسیم تا رقابت سختی میان نخبگان برای حضور در این دانشگاه ایجاد شود.

<>رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: هیچ کشوری را نمی شناسم که عمق علم و ایمان در آن به اندازه جمهوری اسلامی ایران باشد.

<>ولایتی گفت: بسیج یک مجموعه برخاسته از مردم است بدون اینکه هزینه ای برای دولت داشته باشد اما مدافع دولت اسلامی و مدافع کشور است.

<>وی عنوان کرد: اگر بسیج نبود نمی توانستیم سال های سخت پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی را پشت سر بگذاریم.

<>رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: بسیج برخاسته از متن مردم و دانشگاه آزاد برخاسته از نیاز مردم است.

<>ولایتی اظهار داشت: این دانشگاه دولتی نیست و ملک خصوصی کسی هم نیست بلکه متعلق به نظام است، نظامی که خود متعلق به مردم است.

<>ولایتی گفت: از سال ۵۳ تاکنون عضو هیات علمی دانشگاه هستم و محیط دانشگاه را می شناسم و در جریان هستم که چه میزان رقابت برای تحصیل علم در کشور وجود دارد.

<>وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان نسبت به جمعیت کشور به نحوی است که ایران از نظر جمعیت دانشجویی جزو چند کشور اول دنیا به شمار می رود.

<>رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد با اشاره به رغبت مردم برای علم آموزی گفت: علاقه مردم و خانواده ها به تحصیل از مهمترین سرمایه های کشور به شمار می رود بنابراین امروز شاهد فعالیت بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا یعنی دانشگاه آزاد هستیم.

<>وی اضافه کرد: همکاری دانشگاه آزاد و بسیج بسیار مبارک است چرا که کار علمی باید به صورت بسیجی انجام شود.

<>ولایتی اضافه کرد: دانشگاه آزاد کمیت خوبی دارد اما باید کیفیت آن ارتقا یابد که ارتقا کیفی این دانشگاه با اساتید باسواد و فرهیخته محقق می شود.

<>رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اظهار داشت: مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد دانش بنیان تاکید زیادی دارد اما در این زمینه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و دانشگاه آزاد بر اساس توانمندی ها و پتانسیل هایی که دارد می تواند در این زمینه فعالیت های زیادی انجام دهد.

<>وی اظهار داشت: با وزارتخانه های مختلف صحبت کرده ایم تا عناوین پژوهشی دانشگاه را متناسب با نیازهای این وزارتخانه ها تدوین کنیم تا بتوانیم در رفع نیازهای کشور و پیشرفت کشور موثر باشیم.

<>ولایتی عنوان کرد: بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد از رفقای دولتی خود در زمینه تولید علم جلوتر هستند و باید در دانشگاه آزاد به نحوی عمل کنیم تا این دانشگاه ضرب المثل آموزشی کشور باشد و دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه علاقه داشته باشند.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵