اخبار / تحصیلات تکمیلی / دانشجویان با به روز کرده اطلاعات اسلامی خود پاسخگوی نیاز جامعه باشند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشجویان با به روز کرده اطلاعات اسلامی خود پاسخگوی نیاز جامعه باشند

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به رویکرد جدید راه‌اندازی حوزه در دانشگاه اشاره کرد و خطاب به دانشجویان حاضر در این جلسه گفت: باید تا آنجایی که می‌توانید اطلاعات خود را به‌روز کنید تا بتوانید پاسخگوی نیاز جامعه باشید. خبرگزاری فارس: دانشجویان با به روز کرده اطلاعات اسلامی خود پاسخگوی نیاز جامعه باشند به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم افتتاحیه حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان شهر تهران (دانشگاههای امیرکبیر، علم و صنعت، شریف، شهید بهشتی، الزهرا و آزاد شهر ری) که در تالار وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه انسان‌ها هر کدام شغلی در این دنیا دارند، گفت: خداوند ما را به گونه‌ای آفریده است که باید برای امرار معاش کار کنیم و انتخاب شغل‌ها مربوط به استعدادهاست.

وی افزود: انسان‌ها علاوه بر شغل خود سعی می‌کنند نقشی را نیز در دنیا داشته باشند ممکن است شغل ارتباطی با اعتقادات افراد نداشته باشد یا حتی متضاد با اعتقادات افراد باشد اما نقش کاملاً متأثر از اعتقادات است. هرچه اعتقادات عمیق‌تر باشد نقش افراد تأثیرگذارتر خواهد بود.

محمدیان ادامه داد: ذات یک مکتب فلسفی در دنیا این است که چند روزی که بیشتر در این دنیا نیستی را خوش بگذرانی و خوش باشی. نگرش دیگری می‌گوید انسان آینده دارد و برای هدفی به این دنیا آمده است انسان ریشه، صاحب و مدیر دارد و او با مرگ پایان نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها با شغل و نقش در زندگی روزمره خود روبه‌رو هستند، گفت: بیشتر انسان‌ها آنقدر گرفتار شغل هستند که برای فکر کردن به نقش فرصتی پیدا نمی‌کنند. عده‌ای گرفتاری شغلی خود را به دلیل فقر می‌بینند و عده‌ای دیگر درگیر جاذبه‌های دنیوی هستند. اما در این بین افرادی متوجه نقش خود در جامعه هستند. این افراد مؤمنینی هستند که فرصت دارند به نقش‌شان فکر کنند. این مؤمنان نیز به 2 دسته تقسیم می‌شوند عده‌ای از آن‌ها تا جایی بحث خدا و تکالیف و مسئولیت‌ها برای‌شان مطرح است که به شغل‌شان آسیبی نرسد ولی دسته‌ای دیگر هم از همه چیز خود در راه خدا می‌گذرند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها ادامه داد: بسیاری می‌گویند چرا خط‌کش می‌گذارید اجازه بدهید شغل و نقش هر 2 اصل باشند که البته این از دعواهای بسیاری جدی این روزهای ماست و بسیاری می‌خواهند زندگی را 2 قطبی کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در مواردی انتخاب با ما نیست زندگی انسان را به جایی می‌رساند که باید بین این 2 قطب یکی را انتخاب کند. سنت قطعی الهی این است که هر 2 را نمی‌توان حفظ کرد در یک جایی تعارضاتی پیش می‌آید.

محمدیان افزود: طبق بیان قرآن گروهی از مؤمنان زندگی را اصل می‌گذارند و شغل در خدمت نقش قرار می‌گیرد اما عده‌ای دیگر این‌گونه عمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه انسان می‌تواند سبک زندگی جهادی را انتخاب کند، گفت: انسان می‌تواند تصمیم بگیرید که زندگی‌اش جهادی باشد و هرچه دارد وقف خدا کند و خداوند هم هرچه دارد وقف آن انسان می‌کند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دیدار یکی از دوستان خویش با سیدحسن نصرالله پس از جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و گفت: سیدحسن به دوستمان گفته بود من وقت و حوصله چله‌نشینی نداشتم در نتیجه پیش یکی از علمای قم رفتم و گفتم من وقت و حوصله چله‌نشینی ندارم اگر راهی وجود دارد که آدم بدون این‌ چیزها پل ارتباطی‌اش با خداوند قوی شود به ما نشان دهید آن آقا گفت چنین راهی وجود دارد. اگر سعی کنید هر کاری که انجام می‌دهید برای خدا باشد به این امر می‌رسید. از آن روز سعی کردم هرچه انجام می‌دهم برای خدا باشد. از آن روز حس می‌کنم خداوند هم توجه خاصی به بنده دارد. جملات کلیدی سخنرانی‌های من جملاتی هستند که قبلاً درباره آن‌ها فکر نکرده‌ام و در لابه‌لایی بحث‌ها به یکباره مطرح می‌شود و بسیار خوب هم بازخورد پیدا می‌کند. این موضوع از توجهات خداوند به بنده است.

وی تأکید کرد که راه سیر و سلوک سختی‌هایی دارد اما نباید مأیوس شد.

محمدیان به رویکرد جدید راه‌اندازی حوزه در دانشگاه اشاره کرد و خطاب به دانشجویان حاضر در این جلسه گفت: باید تا آنجایی که می‌توانید اطلاعات خود را به‌روز کنید تا بتوانید پاسخگوی نیاز جامعه باشید.

تاریخ خبر جمعه ۲۲ مهر ۱۳۹۰