اخبار / کنکور سراسری / دانشجويان دختر به‌سادگي به دانشگاه محل زندگي خود منتقل مي‌شوند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشجويان دختر به‌سادگي به دانشگاه محل زندگي خود منتقل مي‌شوند

محمود ملاباشي معاون دانشجويي وزارت علوم از ابلاغ آئين‌نامه جديد نقل و انتقال دانشجويان در آينده‌اي نزديك خبر داد و گفت: دانشجويان دختر طبق اين آئين‌نامه به‏سادگي مي‌توانند با موافقت دانشگاه‌‌هاي مبدا و مقصد به دانشگاه محل زندگي خود منتقل شوند. به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس محمود ملاباشي معاون دانشجويي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در چهل و هفتمين نشست معاونان دانشجويي و فرهنگي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور كه در دانشگاه محقق اردبيلي در حال برگزاري است، با اشاره به توسعه خوابگاه‌هاي دانشجويي در كشور در ساليان اخير اظهار داشت: وزارت علوم در توسعه ‌خوابگاه‌هاي دانشجويي از قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي نيز فراتر رفته و به جاي جايابي 50 متقاضيان خوابگاه كه در قانون پيش‌بيني شده، هم اكنون ظرفيت خوابگاهي در كشور حدود 60 است.

* دانشگاه‌ها به وظايف قانوني خود براي تامين خوابگاه دانشجويي عمل كرده‌اند

وي با اشاره به وجود حدود 400 هزار دانشجوي روزانه متقاضي خوابگاه در دانشگاه‌هاي كشور، افزود: اكنون با اقداماتي كه وزارت علوم انجام داده است، حدود 215 هزار نفر از دانشجويان كشور ازامكانات خوابگاهي استفاده مي‌كنند و با اين وضعيت بايد با قاطعيت اذعان كرد كه دانشگاه‌هاي كشور در اين خصوص به وظيفه قانوني خود به درستي و به نحو احسن عمل كرده‌اند.

معاون دانشجويي وزير علوم در ادامه به توسعه خوابگاه‌هاي خودگردان در سال جاري در كشور گفت:‌ دانشگاه‌هاي كشور با وجود اينكه وظيفه قانوني در اين زمينه نداشته‌اند، اما با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تلاش كرده‌اند تا حتي الامكان براي دانشجويان نوبت دوم نيز با توسعه خوابگاه‌هاي خودگردان تسهيلات لازم را ايجاد كنند.

ملاباشي همچنين با رد خبر كمبود خوابگاه به‎خصوص براي دانشجويان دختر در برخي از مناطق كشور، اضافه كرد: در مراكز شهرستان‌هاي دور‌افتاده مانند ايلام، زابل و... دانشجو و به‎خصوص دانشجوي دختري نداريم كه خوابگاه به او تعلق نگرفته باشد كه اين مساله شامل دوره‌هاي روزانه و شبانه مي‌شود.

* آئين‌نامه جديد نقل و انتقال دانشجويي به زودي ابلاغ مي‌شود

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه آئين‌نامه جديد نقل و انتقال دانشجويي به زودي ابلاغ مي‌شود، اظهار داشت: اين آئين‌نامه در جهت رفاه حال هر چه بيشتر دانشجويان براي تسهيل انتقال آنها و آسايش خانواده‌ها تدوين و ابلاغ خواهد شد.

معاون دانشجويي وزير علوم همچنين افزود: در آئين‌نامه جديد دانشجويان و به ويژه دانشجويان دختر كه در دانشگاه‌هايي غير از محل سكونت خود پذيرفته شده‌اند، مي‌توانند با يك تقاضا و بسيار ساده‌تر از گذشته و با موافقت دانشگاه‌هاي مبدأ و مقصد به دانشگاه محل زندگي خود منتقل شوند.

ملاباشي با بيان اينكه در بدو امر 20درصد به ظرفيت دانشگاه‌هايي كه مقصد انتقال هستند، افزوده‌شده است، اضافه كرد: اين 20درصد افزايش سهميه پذيرش براي دانشجويان انتقال يافته اختصاص مي‌يابد و احساس مي‌شود اين مقدار درصد مناسبي باشد.

*مشكلي براي نقل و انتقال دانشجويان در شهرستان‌ها احساس نمي‌كنيم

وي در بخش ديگري از سخنان خود در مراسم افتتاحيه چهل و هفتمين نشست معاونان دانشجويي و فرهنگي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور در خصوص رشته‌هاي خاص و پرطرفدار نيز گفت: اين دانشجويان بايد يك سال صبر كنند تا ان‏شاءالله اگر دانشجوي مستعد و ورزيده‌اي باشند، امكان انتقال آنها فراهم شود.

معاون دانشجويي وزير علوم در پايان خاطرنشان كرد: بايد اذعان كرد كه غير از تهران، براي ساير شهرستان‌ها حتي براي رشته‌هاي خاص و پرطرفدار هم در خصوص نقل و انتقال مشكلي پيش‌بيني نمي‌كنيم.

تاریخ خبر یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹