اخبار / دانشگاهی / دانش آموختگان رشته های مد و لباس بیمه می شوند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانش آموختگان رشته های مد و لباس بیمه می شوند

دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس، در راستای حمایت از طراحان مد و لباس و با استناد به دستورالعمل اجرایی پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری، شرایط بیمه دانش آموختگان و هنرمندان این حوزه را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس، شرایط بهره مندی از بیمه دانش آموختگان دانشگاههای مد و لباس را با این جزئیات اعلام کرد: شرکت در نمایشگاهها و جشنواره های مد و لباس و دریافت امتیاز لازم همچنین برگزیده شدن حداقل 3 اثر توسط هیات داوران (رتبه های اول تا سوم)، ارائه گواهی حضور حداقل 10 اثر در طول سال، ارائه گواهی مالکیت معنوی حداقل 5 اثر یا دارا بودن شناسنامه شیما برای حداقل 10 اثر، هنرمندانی که حداقل 3 اثر آن ها به تولید انبوه رسیده باشد، برگزاری سه نمایشگاه انفرادی طراح با مجوز بنیاد ملی مد و لباس. گفتنی است که احراز یکی از موارد فوق الزامی است.
هنرمندان و دانش آموختگانی که حائز شرایط ذکر شده باشند، می توانند با در دست داشتن مدارک لازم از جمله مدارک شناسایی و سوابق فعالیتهای هنری خویش به بنیاد ملی مد و لباس مراجعه کنند.
هنرمندان و دانش آموختگان دانشگاههای طراحی مد و لباس لازم است در صندوق نویسندگان و هنرمندان نیز عضو باشند تا از شرایط بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.
فراهم آمدن شرایط بهره مندی از بیمه از هنرمندان این رویداد در حالی رخ می دهد که تا پیش از این هیچ گونه فرصتی و حمایتی برای طراحان لباس برای استفاده از بیمه فراهم نشده بود.
با برگزاری جشنواره ها و نمایشگاههای متعدد در چند سال اخیر، کارگروه ساماندهی مد و لباس تلاش کرده تا آماده سازی بستر اقدامات حمایتی از هنرمندان و دانش آموختگان این حوزه، انگیزه و فعالیت هنرمندان این عرصه را بیش از گذشته فراهم آورد.
شرایط سنی برای بیمه هنرمندان مد و لباس، برای آقایان حداکثر 50 سال و برای خانم ها حداکثر 45 سال پیش بینی شده است.
این بیمه علاوه بر پوشش خود هنرمند افراد تحت تکفل وی را در بر خواهد گرفت و شامل بیمه درمانی، بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت نیز می شود.
هنرمندان مد و لباس می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66722312 تماس گرفته و یا به خیابان حافظ، نرسیده به خیابان شهریار، بن بست هلال احمر، بنیاد ملی مد و لباس مراجعه کنند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲