اخبار / دانشگاهی / دانش آموختگان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چـابهار رتبه نخست را کسب کردند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانش آموختگان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چـابهار رتبه نخست را کسب کردند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: دانش آموختگان نخبه مقطع کارشناسی این دانشگاه موفق به کسب رتبه‌های نخست تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های برتر کشور شدند.
عـباس هراتی‌مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: دانش آموختگان نخبه دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار موفق شدند در آزمون تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد) رتبه‌های نخست دانشگاه‌های برتر کشور را کسب کنند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار عنوان کرد: براساس گزارش واصله از سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون تحصیلات تـکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد) سال 92 از 200 دانشجوی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی، 100 نفر موفق به قبولی در دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته شده که با توجه به آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاه در همان سال، درصد قبولی نسبت به فارغ‌التحصیلان 50 درصد است.
این مسئول ادامه داد: از تعداد پذیرفته‌شدگان، تعداد زیادی موفق به کسب رتبه‌های نخست رشـته‌های مهندسی دریا، عمران، برق، صنایع، زیست‌شناسی، زبان و ادبیات انگلیسی، مـدیریت و علوم اقتصادی را در دانشگاه‌های برتر کشور همانند شهید بهشتی، علامه طباطبایی و علم صنعت ایران، امیر کبیر کسب کنند.
وی ادامه داد: این موفقیت علمی در ابعاد ملی، نشان از سطح علمی بالای دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار داشته که توانسته‌اند رتبه‌های نخست رشته‌های تاپ این دانشگاه‌ها را کسب کنند.
هراتی‌مختاری با اشاره به رشد 50 درصدی قبولی دانشجویان این دانشگاه در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی افزود: این درصد بالای قبولی تعداد دانشجو از یک دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و آن هم در دانشگاه‌های برتر کشور با برنامه ریزی و نظارت مستمر و هدفمند حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و حمایت ریاست دانشگاه محقق شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اهداف کاربردی دانشگاه، امروز توانسته‌ایم به این سطح از توان علمی و پژوهشی دست یابیم که حضور نیروهای نخبه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در کسب رتبه‌های نخست رشته‌های تاپ دانشگاه‌های برتر کشور، بستر عبور از دانشگاه‌های برتر را نیز فراهم سازد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار یادآور شد: این در حالی است که این دانشگاه همچنین به عنوان قطب آموزشی دریانوردی کشور توانسته نیروهای متخصص ناوگان دریایی ایران را نیز تأمین کند.
این مسئول اذعان داشت: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با بهره‌مندی از توانمندی‌های اساتید مجرب، می‌تواند با جلوگیری از خروج سرمایه‎های انسانی و اقتصادی با فراهم کردن شرایط جهت ادامه تحصیل دانشجویان در مقاطع دکتری رشته زبان انگلیسی، این رشته کاربردی که بسیاری از علاقمندان به این رشته به دلیل مشکلات اقتصادی و غیره نمی توانستند برای گرفتن مدرک دکتری به خارج کشور و یا استان‌های مرکزی سفر کنند را مورد پذیرش قرار داده و فضایی گسترده برای علاقه‌مندان به مقطع دکتری زبان انگلیسی در منطقه ایجاد کند.
وی این موفقیت بزرگ و جهش علمی این دانشگاه را نشان از همت قابل تحسین همکاران و اساتید سخت کوش دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برشمرد که در جنوب شرقی‌ترین نقطه کشور، 50 درصد از دانش آموختگان این دانشگاه توانسته‌اند در بهترین دانشگاه‌های تـراز اول کـشور رتـبه‌های اول تحصیلات تکمیلی آنها را به خود اختصاص دهند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار معتقد است: این جهش علمی بزرگ و هدفمند به وضوح نشان داد دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه آموزشی و تحصیلات تکمیلی دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قـوی است و به طور حتم در آینده نزدیک با همت و مشارکت برنامه‌ریزی شده و هدفمند اساتید مجرب و حمایت راهبردی ریاست دانشگاه، می‌توانیم در بسیاری از ابعاد علمی و آموزشی در بین دانشگاه‌های برتر ایران اسلامی، حرفی برای گفتن داشته باشیم که این مهم در عمل نیز اثبات شده است.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲