اخبار / تحصیلات خارج / دام دانشگاه‌های غیرمجاز برای دانشجویان خارجی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دام دانشگاه‌های غیرمجاز برای دانشجویان خارجی

رای دانشجویانی که برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی تلاش می‌کنند مهمترین مرحله، انتخاب یک دانشگاه قانونی و معتبر است.
به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشجویان باید در هنگام انتخاب یک دانشگاه خارجی بسیار هوشیار باشند چرا که ورود به یک دانشگاه خوب می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت آنها در آینده باشد اما در صورت خطا در انتخاب یک دانشگاه مناسب، آینده شغلی آنها به خطر می‌افتد.
تا دهه 90 میلادی، فعالیت دانشگاه‌های غیرمجاز باکیفیت آموزشی پایین و ارائه‌دهنده مدارک غیرمعتبر محدود به مناطق جغرافیایی در محدوده آنها می‌شد اما ورود اینترنت سبب تسهیل در «تجارت آموزشی» شده و راه را برای ورود آسان و سریع سودجویان به قلمرو آموزش باز کرده است.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی ردیف، این دانشگاه‌های غیرمجاز شروع به ارائه انواع و اقسام مدارک علمی اعم از دکترای رشته‌های علمی،‌ انسانی، تجارت، حقوق و حتی پزشکی کردند. مشتریان اصلی این دانشگاه‌ها نیز مهاجران غیرقانونی هستند که می‌خواهند با کمترین هزینه به تحصیل و زندگی در خارج از وطن خود بپردازند. این دانشگاه‌ها همچنین مورد توجه دانشجویانی هستند که به دنبال راهی سریع و آسان برای رفتن به خارج هستند.
در نتیجه مدارک علمی جعلی و تقلبی حاصل از این دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی غیرمعتبر به هزاران متقاضی کمک کرده که برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایند ولی در عوض برای انجام مشاغل غیرقانونی در این کشورها باقی بمانند.
صاحبان این تجارت سیاه نیز موفق به اخاذی سالانه بیش از 700 میلیون دلار از دانشجویان جویای کار و خانواده‌های آنها شده‌اند.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲