اخبار / دانشگاه آزاد اسلامی / خودروي برقي ساخت دانشگاه فيروزكوه رونمايي شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

خودروي برقي ساخت دانشگاه فيروزكوه رونمايي شد

نخستين خودروي برقي ساخت دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزكوه همزمان با اعياد شعبانيه رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزكوه، با حضور رئيس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزكوه و جمع كثيري از اساتيد و دانشجويان علاقه‏مند اين واحد دانشگاهي از نخستين خودروي برقي ساخت دانشجويان اين دانشگاه رونمايي شد.
اين خودرو كه "سپهر " نام دارد با وزني حدود 50 كيلوگرم و سرعتي معادل 20 كيلومتر مربع داراي ويژگي‏هاي كاملا منحصر به فردي است و داراي دو دنده جلو و عقب بوده و با دينام 600وات و باطري 24 ولت كار مي‏كند.
اين خودرو داراي توانايي طي مسير با هر بار شارژ حداقل در نيم ساعت و شتاب ويژه است.
در ساخت اين خودرو دو دانشجوي رشته مكانيك با نام‏هاي حميدرضا پايداري و مرتضي گودرزي و محمد نظامي به عنوان استاد راهنما با صرف وقت بيش از شش ماه بيشترين نقش را داشتند.
استاد راهنماي اين پروژه دانشجويي گفت: با بها دادن به دانشجويان مستعد و بااستعداد مي‏توانيم كشور را در زمينه توليد علم و فناوري بيمه كنيم.
محمد نظامي اضافه كرد: اين پروژه نشان داد كه كارهاي بسيار پيچيده را مي‏توان با اراده و تلاش به هدف مقصود رساند.
وي ابراز اميدواري كرد تا در آينده اين دانشجويان بتوانند با حمايت‏هاي بيشتر و تلاش كوشش روزافزون در مسابقات جهاني ساخت خودروهاي برقي حرف نخست را بزنند و اين دور از دسترس نيست.

تاریخ خبر یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰