اخبار / دانشگاهی / حضور استاد دانشگاه سمنان در دانشگاه آرلینگتون آمریکا به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

حضور استاد دانشگاه سمنان در دانشگاه آرلینگتون آمریکا

سیدحسن زوارموسوی، دانشیار دانشکده شیمی دانشگاه سمنان برای انجام فرصت مطالعاتی شش ماهه در دانشگاه آرلینگتون ایالت تگزاس آمریکا حضور یافت.
به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، سیدحسن زوارموسوی با همکاری تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور Purnendu Dasgupta استاد شیمی و بیوشیمی آن دانشگاه، در تلاش هستند پروژه اندازه‎گیری مقادیر بسیار کم اوره را در نمونه‎های حقیقی، مانند آب دریا و سایر محیط‎ها با استفاده از روش هدایت‎سنجی به انجام رسانند.
روش هدایت‎سنجی یکی از روش‎های شناخته شده و معروف در شیمی تجزیه است که این تیم تحقیقاتی پس از انجام آزمایشات متعدد، موفق شده‎اند نسبت به حذف یون‎های موجود در آب به دقت مطلوبی دست یابند.
در ادامه برنامه‎های تحقیقاتی در دانشگاه تگزاس، قرار است پس از طراحی تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی مورد نظر، نتایج حاصله و دستاوردهای آن به صورت مشترک بین دانشگاه آرلینگتون و دانشگاه سمنان منتشر شود.
سیدحسن زوارموسوی با تألیف 30 عنوان مقاله ISI، ارائه 30 مقاله در کنفرانس‎های معتبر ملی و بین‎المللی داخل و خارج از کشور، چندین عنوان ثبت اختراع، اجرای چند طرح پژوهشی در سطح ملی و استانی از دانشیاران دانشگاه سمنان است که به عنوان یکی از افتخارات دانشگاه سمنان در این فرصت مطالعاتی حضور دارد.

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۲