اخبار / دانشگاهی / حضور 605 موسسه ایرانی در رتبه‌بندی وبومتریکس / دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه اول به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه اول

<>بر پایه ویرایش ژانویه نظام رتبه‌بندی «وبومتریکس» در سال 2017، «دانشگاه علوم پزشکی تهران» برترین دانشگاه ایرانی است که در این فهرست رتبۀ 478 جهانی و رتبۀ نخست ملی را به دست آورده است.

<>به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، براساس ویرایش ماه ژانویه نظام رتبه‌بندی «وبومتریکس» در سال 2017، 605 موسسه ایرانی در فهرست 20 هزار موسسه‌ این نظام قرار گرفته‌اند.

<>بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است و دانشگاه‌های تهران، صنعتی‌شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، علم و صنعت، فردوسی مشهد، شیراز، و علوم پزشکی شهیدبهشتی در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفته‌اند.

<>حجم اطلاعات موجود بر روی وب، رویت‌پذیری، فایل‌های غنی و تاثیر بر پیشرفت‌های علمی شاخص‌هایی هستند که «وبومتریکس» از آنها برای ارزیابی وبگاه دانشگاه‌ها استفاده می‌کند. پشتیبانی از دسترسی آزاد، دسترسی الکترونیکی به انتشارات علمی و دسترسی به سایر منابع دانشگاهی از اولین اهداف این نظام رتبه‌بندی است. در جدول 1 رتبه ملی، منطقه‌ای و جهانی 10 موسسه برتر ایرانی در رتبه‌بندی وبومتریکس و در جدول 2 رتبه آنها در شاخص‌های گوناگون آمده است.

<>

<>همچنین براساس گزارش رتبه‌بندی «وبومتریکس»، دانشگاه Harvard University دارای بیش‌ترین امتیاز و پیشگام موسسه‌های دنیا است. بعد از این دانشگاه نیز دانشگاه‌های Stanford University، MIT، University of California Berkeley، University of Michigan، University of Washington، Cornell University، University of Oxford، «Columbia University New York و Johns Hopkins University، جایگاه دوم تا دهم این نظام رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

<>هدف کلیدی از انتشار «وبومتریکس»، نه صرفا رتبه‌بندی وبگاه‌ها، بلکه بهبود و ارتقای انتشارات وبی است. آزمایشگاه «سایبرمتریکس» سالانه دو ویرایش از نظام «وبومتریکس» در ماه‌های ژانویه و جولای منتشر می‌کند.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی
(وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3<>

تاریخ خبر دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵