اخبار / دانشگاهی / حذف کنکور کاغذی در سال ۱۴۰۳ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

حذف کنکور کاغذی در سال ۱۴۰۳

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم دانشگاه یاسوج، دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور به همراه دکتر احسان جمالی معاون فنی و آماری این سازمان در سفر به مرکز کهگیلویه و بویراحمد، در دیدار با دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج و مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین وی درخصوص برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲، به منظور اعلام نقطه نظرات جدید در ارتباط با کنکور گفتگو کردند.

<>پورعباس در یاسوج از حذف همه دروس عمومی از کنکور خبر داد و افزود: در کنکور سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ امسال ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد خود آزمون مؤثر است.

<>وی گفت: امسال کنکور به صورت دو مرحله در دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

<>رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از حذف آزمون کاغذی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: این کار می‌تواند برای جلوگیری از تقلب در آزمون مؤثر باشد.

<>وی بیان کرد: در آزمون سراسری کنکور امسال، ۶۰ درصد داوطلبان خانم‌ها و۴۰ درصد آن‌ها آقایان هستند.

<>دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این نشست گفت: در ارتباط با کنکور ۱۴۰۲ دکتر پورعباس رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور لطف کرده و به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد که اولین سفر استانی کنکور ۱۴۰۲ است.

<>کرمی با اشاره به برنامه‌های نشست رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور افزود: رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور، در ابتدای حضور در استان نشستی با حوزه امنیتی استانداری استان داشتند و این جلسه نیز دومین نشست سفر وی است که در خدمت همکاران در اداره کل آموزش و پرورش استان هستیم.

<>رئیس دانشگاه یاسوج گفت: انشالله این سفر که سفری پربار هست پربارتر هم خواهد شد و موارد مرتبط با آزمون‌های سازمان سنجش، خصوصاً کنکور سراسری ۱۴۰۲ را رعایت کنیم و همه تلاش کنیم که کنکور خیلی خوبی در سطح استان برگزار شود.

<>مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه در کنکور امسال بیش از ۱۷ هزار نفر از این استان نام نویسی کرده‌اند، گفت: از این تعداد، بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی ،۷۲۴ نفر در رشته ریاضی و فیزیک، ۶ هزار نفر در رشته علوم انسانی، ۳۵۸ نفر در رشته هنر و ۴۶۸ نفر در رشته زبان هستند.

<>

دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3


تاریخ خبر شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱