اخبار / دانشگاهی / حذف پیش شرط نمره زبان برای شرکت در آزمون دکتری گروه پزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

حذف پیش شرط نمره زبان برای شرکت در آزمون دکتری گروه پزشکی

<>به گزارش خبرنگار مهر، مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد با توجه به مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، از سال ۱۳۹۹ به بعد شرط داشتن نمره زبان (آزمون MHLE و سایر آزمون های زبان معتبر) به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) حذف خواهد شد.

<>بر این اساس برای آزمون سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ نمرات زبان (MHLE و سایر آزمون های زبان معتبر) صرفاً در بخش مصاحبه دارای امتیاز خواهد بود و برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و پس از آن، درس زبان با ضریب و تعداد سؤال مشخص (که در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون همان سال اطلاع رسانی می شود) به عنوان یکی از دروس امتحانی در آزمون کتبی لحاظ می شود.

<>شرط اخذ نمره زبان معتبر برای پذیرفته شدگان نهایی در دانشگاهها، که باید تا پیش از آزمون جامع به دانشگاه محل تحصیل ارائه دهند، به قوت خود پابرجاست.

<>به گزارش مهر، پیش از حدنصاب کسب ۲۵ درصد درس زبان نیز از آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی حذف شده بود. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش وزارت بھداشت مصوبه «لزوم کسب ۲۵ درصد نمره درس زبان از آزمون پذیرش کارشناسی ارشد سال ٩٩» حذف شده است.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸