اخبار / دانشگاهی / حذف رشته‌های مشابه از واحدهای دانشگاهی مجاور دانشگاه آزاد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

حذف رشته‌های مشابه از واحدهای دانشگاهی مجاور دانشگاه آزاد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: حذف رشته‌های مشابه و موازی از واحدهای مجاور و توسعه رشته‌ها بر اساس طرح آمایش آموزش عالی در برنامه این دانشگاه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا رهایی در شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان اصفهان گفت: با وجود فضای شدید رقابتی و همچنین نگرش و انتخاب آگاهانه‌ داوطلبان نیاز است با آینده‌نگری و تدوین برنامه‌های مدون موضوع ساماندهی رشته‌ها و بهینه‌سازی تشکیلات دانشگاهی را مدنظر قرار داد.<>وی افزود: ایجاد رشته‌های جدید به ویژه مجموعه‌های بین‌رشته ای و مهارتی، حذف رشته‌های مشابه و موازی از واحدهای مجاور و توسعه رشته‌ها بر اساس طرح آمایش آموزش عالی، شرایط حرکت در مدار پیشرفت از دیگر اقداماتی است که در این دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

<>معاون آموزشی دانشگاه آزاد تاکید کرد: ارتقای کیفیت دروس، ارائه خدمات مطلوب آموزشی، رعایت سرفصل‌ها و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌ها به‌ خصوص در حوزه آموزشی از دیگر اصولی است که در این دانشگاه مدنظر است.

<>رهایی با اشاره به تغیر نگرش جامعه نسبت به پذیرش دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: باید با تحلیل دقیق شرایط و مسیر حرکت، توجه به اسناد بالادستی نظیر سند چشم انداز ایران در سال ۱۴۰۴ و نقشه جامع علمی کشور، ارزیابی شرایط رشته‌ها و ساماندهی آنها، اصلاح ساختار اداری و اجرایی دانشگاه‌های هر استان و همدلی و همکاری در قالب یک حرکت جمعی بتوانیم منتخب بلامنازع داوطلبان در این فضای رقابتی باشیم.

<>وی، افزایش کیفیت آموزشی را مهم‌ترین رمز ماندگاری دانشگاه عنوان کرد.

<>معاون آموزشی دانشگاه آزاد افزود: نگاه ما باید متناسب با فضای اشتغال حال حاضر کشور باشد و در کنار ایجاد رشته‌هایی با جذب حداکثری بالا به دنبال راهکارها و ایده‌هایی جدید برای جذب دانشجویان نخبه و با استعداد باشیم.

<>رهایی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای هیات علمی توانمند و با تجربه، فضای آموزشی مناسب و امکانات بسیار خوبی در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها بهره می‌برد.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و
مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶