اخبار / دانشگاهی / جشنواره دانشجویان نمونه کشوری ۱۶ اسفندماه برگزار می شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جشنواره دانشجویان نمونه کشوری ۱۶ اسفندماه برگزار می شود

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر ابوالفضل دانشور مدیرکل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درباره مراسم تجلیل از منتخبین ادوار و برترین‌های سیامین جشنواره دانشجوی نمونه گفت: جشنواره دانشجوی نمونه کشوری هر ساله با همکاری دو وزارتخانه علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دو سطح دانشگاهی و کشوری برگزار می‌شود.

دانشور ادامه داد: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه بین دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور برای رقابت در ابعاد مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری برگزار می‌گردد.

مدیرکل دانشجویان داخل تاکید کرد: دانشجوی نمونه به فردی گفته می‌شود که از نظر علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فعالیت‌های فناوری در جایگاه برتری نسبت به سایر دانشجویان قرار داشته باشد.

وی اظهار کرد: جشنواره دانشجوی نمونه در دو سطح دانشگاهی و ملی به انجام می‌رسد، به گونه‌ای که نخست دانشجویان در سطح دانشگاهی با یکدیگر به رقابت پرداخته و آن دسته از دانشجویان که برترین امتیازات را بر اساس آیین‌نامه دانشجوی نمونه به دست آورده‌اند، به عنوان برگزیدگان دانشگاه مورد تقدیر قرار میگیرند. همچنین افرادی که شرایط معرفی و نیل به مرحله دوم و کشوری را کسب نمودهاند، به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شوند. دانشجوی نمونه کشوری به شخصی اطلاق می‌گردد که به واسطه کسب بالاترین امتیاز در گروه و مقطع تحصیلی بر اساس ارزیابی دانشگاه‌ها، مدارک و مستندات وی به وزارت عتف ارسال شده و در هیئت داوری تخصصی وزارت مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

دانشور اظهار کرد: این دسته از دانشجویان علاوه بر دریافت هدایا و جوایز نقدی، از مزایایی همچون معرفی به بنیاد ملی نخبگان و تحصیل در یک مقطع بالاتر بدون شرکت در آزمون ورودی آن مقطع برخوردار می‌شوند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل ضمن اشاره به لزوم احراز شرط اولیه معدل تصریح کرد: حداقل معدل کل دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۶، مقطع کارشناسی ارشد ۱۷ و دکتری تخصصی نیز ۱۷ تعیین شده است. دانشجویان در صورت دارا بودن شرط معدل، میتوانند مدارک خود را در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان بارگزاری کنند.

دانشور افزود: دانشجویان در مقطع کارشناسی پس از طی ۴ نیمسال، مقطع کارشناسی ارشد پس از دو نیمسال و مقطع دکتری تخصصی پس از کسب نمره آزمون جامع، مجاز هستند در این رقابت ملی شرکت نمایند. ضمن اینکه برای مقاطع تحصیلات تکمیلی، معدل کل ذکر شده بدون احتساب نمره پایان‌نامه می‌باشد.

وی یادآور شد: پس از اتمام فرصت ثبت‌نام، تعداد ۸۴۵ ثبت اولیه و ۵۵۳ ثبت نهایی توسط دانشجویان در سامانه جشنواره دانشجوی نمونه صورت گرفته است.

<> شایان ذکر است، پس از انجام فرآیند داوری در مرحله دانشگاهی، ۵۲ نفر از داوطلبان به داوری مرحله کشوری راه یافته و در پایان روند داوریها، تعداد ۱۶ نفر از دانشجویان به عنوان برگزیدگان جشنواره دانشجوی نمونه کشوری در سال جاری انتخاب گردیده‌اند.



دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱