اخبار / کارشناسی ارشد / جزئیات پذیرش‌ بدون کنکور دانشجویان دانشگاه تهران در فوق لیسانس به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات پذیرش‌ بدون کنکور دانشجویان دانشگاه تهران در فوق لیسانس

دستوالعمل پذیرش بدون کنکور داشجویان ممتاز دوره کارشناسی دانشگاه تهران برای مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته اعلام شد. دستوالعمل پذیرش بدون کنکور داشجویان ممتاز دوره کارشناسی دانشگاه تهران برای مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته اعلام شد. به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه تهران برای سال تحصیلی 90-1389 بر اساس دستورالعمل مصوب جلسه 8 خرداد ماه 1387 شورای تحصیلات تکمیلی، دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال 1385 که به لحاظ میانگین کل هفت نیمسال گذرانده جزء 10 درصد دانشجویان برتر رشته خود اعم از روزانه و شبانه هستند و تحصیلات دوره کارشناسی را حداکثر طی هشت نیمسال به پایان برسانند را برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد بدون شرکت در آزمون سراسری پذیرش می شوند. دانشگاه تهران اعلام کرده است در رشته هایی که طول دوره کارشناسی آنها براساس برنامه آموزشی 9 نیمسال است میانگین کل 8 نیمسال گذرانده دانشجویان هم ورودی ملاک عمل خواهد بود و این دسته از دانشجویان باید دوره کارشناسی را حداکثر طی 9 نیمسال به پایان برسانند.
  دانشجویان ورودی سال 1386 که دوره کارشناسی پیوسته را طی&nbsp6 نیمسال به پایان برساند و میانگین کل نمرات آنها از میانگین کل نمرات 6 نیمسال گذرانده شده کلیه دانشجویان هم رشته و هم ورودی بیشتر باشد نیز می توانند به صورت مازاد بر ظرفیت مورد پذیرش قرار گیرند.
  این دستورالعمل ویژه دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه تهران است و به دلیل محدودیت ظرفیت، دانشجویان و دانش آموختگان سایر دانشگاهها را در بر نمی گیرد.   حداکثر 10 درصد ظرفیت پذیرش (تعداد ثبت ‌نام ‌شدگان نهایی) در هر یک از رشته‌ های کارشناسی ارشد به صورت مازاد به این دستورالعمل اختصاص می یابد و پذیرش نهایی پس از اعلام‌ نظر پردیس / دانشکده/ مرکز/ مؤسسه و گروه آموزشی ذیربط‌ صورت‌ می‌پذیرد.

تاریخ خبر پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹