اخبار / دانشگاهی / جزئیات پذیرش داوطلبان آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی اسفند ۹۸ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات پذیرش داوطلبان آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی اسفند ۹۸

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سعید هاشمی نظری با اعلام این خبر افزود: براساس نظر شورای سنجش معاونت آموزشی وزارت بهداشت و اخذ مجوز از ستاد کرونا، با توجه به لغو آزمونهای جامع علوم پایه و پیش کارورزی در اسفند ماه ۹۸ مقرر شد نمرات داوطلبان براساس سوابق تحصیلی آنان محاسبه شود که در همین راستا امتیازاتی برای دانشجویان در این زمینه فراهم شده است.

<>رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی افزود: به کلیه دانشجویان علوم پایه و پیش کارورزی اجازه داده شد بدون حضور در آزمون وارد مرحله بعدی تحصیلی شده و سپس براساس سوابق تحصیلی دانشجویان ، میانگین نمرات دروسی که در آزمون ها نقش دارند معادلسازی شده و بر مبنای میانگین دروس ، نمره آزمون آنها تعیین خواهد شد.

<>وی تاکید کرد: داوطلبانی که براساس این نحوه  معدل گیری مجاز به ادامه تحصیل شوند می توانند وارد مرحله بعدی شده و تحصیلات خود را ادامه دهند.

<>هاشمی نظری خاطرنشان کرد: اما کسانی که با این روش مجاز به ادامه دوره نشوند تا زمان برگزاری آزمون بعدی در شهریور ماه به تحصیل در دوره خود ادامه داده و سپس در آزمون شهریور ماه شرکت کرده و اگر نمره قبولی را کسب کنند،  همچنان می توانند دوره خود را ادامه داده و اگر موفق به کسب نمره قبولی در آزمون شهریور ماه نشوند، آن گاه ادامه دوره شان متوقف خواهد شد تا اینکه بتوانند براساس ضوابط در اولین آزمون نمره قبولی را کسب کنند.

<>وی افزود: دانشجویانی که نمره مجاز را به روش فوق  کسب نکرده اند برای آنان به عنوان یک نوبت آزمون لحاظ نشده و در واقع این مرحله جز تعداد دفعات مجاز آنها جهت شرکت در آزمون های علوم پایه و پیش کارورزی محسوب نخواهد شد و این هم یکی از امتیازاتی است که به داوطلبان اعطا شده است.

<>رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به اعلام اسامی افراد مجاز و غیر مجاز آزمون طی هفته جاری اظهار داشت: دانشجویانی که در این آزمون قبول شدند اگر بخواهند از مزایای نمره و رتبه استفاده کنند باید حتما در آزمون شهریور ماه شرکت کنند.

<>وی با تاکید بر اینکه فعلا نمره ای اعلام نخواهد شد تاکید کرد: افرادی که مجاز شناخته نشده اند موظف هستند در آزمون شهریور ماه شرکت کنند و نمره ای که در آن آزمون می گیرند ملاک عمل خواهد بود  و دانشجویانی هم که در آزمون مجاز شده اند اگر می خواهند از مزایای نمره و رتبه خود استفاده کنند، باید در آزمون شهریور ماه شرکت کنند که در این صورت نمره شهریور ماه آنان ملاک عمل خواهد بود.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۹