اخبار / دانشگاهی / جزئیات پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دانشکده‌های جدیدالتاسیس به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دانشکده‌های جدیدالتاسیس

<>به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، اداره‌کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دانشگاه تهران در اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر و به منظور فراهم نمودن زمینه جذب آنان برای ورود به دوره دکتری؛ به استناد آئین‌نامه شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات داخلی شورای آموزشی دانشگاه و مجوز شماره ۲۳۵۳۴۲/‏۲۱/‏۲ مورخ ۱۵/‏۰۸/‏۱۴۰۱ وزارت علوم، از بین دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی‌ارشد، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در رشته آینده‌پژوهی دانشکده حکمرانی و رشته اقتصاد بیمه دانشکده تجارت و مالیه دانشجو می‌پذیرد.

<>این اطلاعیه می‌افزاید: ضروری است متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق شیوه‌نامه) نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس ems۱.ut.ac.ir اقدام و سپس روی قسمت داوطلبان دکتری تخصصی استعداد درخشان کلیک نمایند. پذیرش و ثبت‌نام از تاریخ ۵ آذرماه لغایت ۱۶ آذرماه خواهد بود و مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.

<>گفتنی است، رشته تحصیلی مورد تقاضا برای دوره دکتری بدون آزمون باید با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی مرتبط باشد. (رشته آینده‌پژوهی: تمامی رشته‌ها - رشته اقتصاد بیمه: مهندسی صنایع (گرایش‌های سیستم‌های اقتصادی اجتماعی)، علوم اقتصادی و اقتصاد (تمامی گرایش‌ها)؛ مدیریت قراردادهای بین‌المللی نقت و گاز، آمار اجتماعی و اقتصادی)

<>داوطلبان فقط در یک رشته از یک مجموعه امتحانی می‌توانند ثبت‌نام نمایند و در مصاحبه شرکت داشته باشند. همچنین تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته‌شده بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری، مجاز نیست.

<>پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

<>ثبت‌نام‌کنندگان لازم است که شناسه کاربری و گذرواژه خود را که در سامانه تعریف نموده‌اند برای تکمیل ثبت‌نام و اعلام نتایج یادداشت کنند. همچنین نیاز به تکمیل شماره مجوز نامه در فرم ثبت‌نام الکترونیکی نیست و در تأیید آن مشکلی ایجاد نخواهد شد.

<>اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران در پایان این اطلاعیه، با تاکید بر عدم مراجعه حضوری متقاضیان، آورده است: در صورت بروز هرگونه مشکل یا رفع ابهام و مشکلات سیستمی با سامانه پشتیانی مرکز انفورماتیک به آدرس ایمیل Its۳@ut.ac.ir و جهت پاسخگویی سوالات احتمالی در خصوص شیوه‌نامه به آدرس ایمیل [email protected] مکاتبه نموده و یا در ساعات اداری با شماره تلفن ۶۱۱۱۳۲۰۵ - ۶۶۴۹۹۲۰۳ دفتر استعداد درخشان دانشگاه تهران تماس حاصل کنند.


دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
<>

تاریخ خبر یکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱