اخبار / دانشگاهی / جزئیات طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
معاون حقوقی و امــور مجلس وزارت علوم با اشاره به رای مثبت مجلس شورای اسلامی به طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، جزئیات این طرح را تشریح کرد.

محمد روشن در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: صبح امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ، بند الف ماده یک و بند ت ماده ۳ ،طرح اصلاح قانون و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در مجلس شورای اسلامی رای مثبت آورد.

وی افزود: بند الف ماده ۱- منظور از سابقه تحصیلی نمراتی از دروس دوره سه ساله آخر متوسطه که مطابق اصول سنجش اندازه گیری توسط وزارت آموزش و پرورش بصورت سراسری و نهایی و استاندارد برگزار شده باشد.

روشن گفت: بند ت ماده ۳ نیز به این صورت است: اتخاذ تصمیم در مورد میزان و نحوه تاثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی (متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات نهایی دوره سه ساله آخر متوسطه) آزمون عمومی و آزمون اختصاصی در سنجش.

در مقدمه توجیهی این طرح نیز آمده است : در قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز عالی کشور مصوب دهم، مهر ۹۲ مقرر شده بود سوابق تحصیلی دانش آموزان که بصورت نهایی و استاندارد باشد، در ورودی کنکور تاثیر داشته باشد.

با توجه به اینکه در بند الف ماده ۱ تعریف سوابق تحصیلی صراحتا نمرات سه سال آخر متوسطه ذکر شده است براساس رای دیوان عدالت اداری، رای به ابطال تاثیر سوابق تحصیلی تا زمان محقق شدن کامل سه سال کرده است.

لذا با توجه به روح قانون مبنی بر اینکه تاثیر سوابق تحصیلی متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن، افزایش پیدا کند به استناد اصل ۷۳ قانون اساسی بند الف ماده ۱ اصلاح و در آزمون های سال ۹۵ و پس از آن اعمال خواهد شد.
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3   

تاریخ خبر یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵