اخبار / دانشگاهی / جزئیات شرکت در کنکور سراسری سال 97 به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات شرکت در کنکور سراسری سال 97

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات شرکت در کنکور سراسری سال 97 را اعلام کرد.
<>دکتر حسین توکلی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: آزمون سراسری سال 97 برای پذیرش دانشجو دوره‌های روزانه، شبانه و نوبت دوم، نیمه حضوری، مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی و کد رشته‌های باآزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

<>وی افزود: ثبت‌نام در این آزمون از روز یکشنبه اول بهمن از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود و روز یکشنبه 8 بهمن پایان می‌پذیرد.

<>مشاور سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام همزمان با آغاز ثبت‌نام روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و هر یک از داوطلبان در مهلت تعیین شده می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و با مطالعه دفترچه راهنما ثبت‌نام کنند.

<>توکلی ادامه داد: پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصرا اینترنتی است و داوطلبان از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب با پرداخت 220 هزار ریال، می‌توانند ثبت‌نام کنند. همچنین داوطلبانی که علاقه‌مند به استفاده از خدمات پیام کوتاه هستند می‌توانند با پرداخت 5 هزار ریال از این خدمات بهره‌مند شود.

<>وی اعلام کرد: دارندگان دیپلم نظام قدیم، دیپلم نظام جدید و پیش‌دانشگاهی بدون توجه به مدرک تحصیلی خود می‌توانند در یکی از گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی،‌ زبان‌های خارجه و هنر در آزمون سراسری سال 97 شرکت کنند.

<>توکلی افزود: همچنین در آزمون سراسری سال 97 به همه داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی اجازه داده شده است که در گروه زبان‌های خارجه و هنر نیز آزمون بدهند، داوطلبان برای شرکت در هر یک از دو گروه باید 220 هزار ریال جداگانه پرداخت کنند.

<>مشاور سازمان سنجش گفت: همچنین اگر داوطلبان مایل باشند که رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی را انتخاب کنند باید مبلغ 110 هزار ریال دیگر پرداخت و کارت اعتباری مربوطه را دریافت کنند.

<>وی اعلام کرد: داوطلبان برای انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران باید منتظر اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه باشند، در صورت اعلام رسمی سازمان سنجش آموزش کشور نیز ضوابط آن را اعلام خواهد کرد.

<>توکلی بیان کرد: داوطلبان پس از تکمیل فرم تقاضانامه و انجام فرآیند ثبت‌نام، کد پیگیری دریافت می‌کنند که براساس آن کد پیگیری می‌توانند اطلاعات ثبت‌نامی خود را ویرایش کنند.

<>مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون سراسری سال 97 روز 7 و 8 تیر 97 در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه از روز 4 تیر 97 توزیع می‌شود و نتایج اولیه آزمون دهه دوم مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.


<>دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶