اخبار / کنکور سراسری / جزئیات دسته‌بندی رشته‌های تحصیلی کنکور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

جزئیات دسته‌بندی رشته‌های تحصیلی کنکور

رشته‌های مختلف تحصیلی کنکور 92با توجه به ماهیت و گسترش در سطح کشور به 4 دسته تقسیم ‎بندی می‌شوند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،رشته‌های مختلف تحصیلی با توجه به ماهیت و گسترش در سطح کشور به 4 دسته تقسیم‌‎بندی می‌شوند.
بر اساس این دسته‌بندی رشته‌ها در 4 گروه با عناوین رشته‌های استانی، ناحیه‌ای، قطبی و منطقه‌ای معرفی و شناخته می‌شوند.
بنابراین گزارش، رشته‌های استانی به رشته‌هایی اطلاق می‌شود که در اکثر استان‌ها گسترش داشته یا از نظر کاربردی به متخصصان بومی نیاز دارند.
لازم به ذکر است، اینگونه رشته‌ها در جدول (رشته‌های تحصیلی،زیرگروه،مقاطع تحصیلی و نوع گزینش) هر یک از گروه های آزمایشی مختلف در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مشخص شده‌اند.
در توضیح رشته‌های ناحیه‌ای لازم به توضیح است که این عنوان به رشته‌هایی اطلاق می‌شود که در اکثر استان‌ها وجود نداشته ولی در چند استان مجاور که به عنوان یک ناحیه بومی تلقی می‌شود (مطابق جدول دسته‌بندی نواحی بومی) موجود است.
شایان ذکر است، اینگونه رشته‌ها در جدول (رشته‌های تحصیلی زیرگروه ، مقاطع تحصیلی و نوع گزینش) هر یک از گروه‌های آزمایشی مختلف در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مشخص شده‌اند.
همچنین رشته‌های قطبی به رشته‌هایی اطلاق می‌شود که در اکثر نواحی وجود نداشته ولی در چند ناحیه بومی مجاور که به عنوان قطب بومی تلقی می‌شود (مطابق جدول دسته‌بندی قطب‎های بومی) موجود است.
گفتنی است، اینگونه رشته‌ها در جدول (رشته های تحصیلی، زیرگروه ، مقاطع تحصیلی و نوع گزینش) هر یک از گروه‌های آزمایشی مختلف در این دفترچه راهنما مشخص شده‌اند.
در پایان لازم به ذکر است که رشته‌های کشوری نیز به رشته‌هایی اطلاق می شود که در اکثر قطب‎های بومی وجود نداشته و تنها در تعدادی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ارائه می‌شود. اینگونه رشته‌ها در جدول (رشته‌های تحصیلی، زیرگروه ، مقاطع تحصیلی و نوع گزینش) هر یک از گروه های آزمایشی مختلف در این دفترچه راهنما مشخص شده‌اند.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲